Hibásan működött a posta váminformatikai rendszere: kártalanítják az ügyfeleket

postaJúlius 1-jén elindult a posta váminformatikai rendszere, amely az első napok tapasztalatai alapján ugyan összességében jól működik, de kisebb korrekcióra szükség volt. Amennyiben bármely ügyfélnek ebből kára származott, kártalanítják – közölte a Magyar Posta.

Az első napokban a Magyar Postához tízezres nagyságrendben érkeztek az unión kívülről küldemények a korábbi pár százzal szemben. A társaság közleménye szerint ezért előfordulhatott, hogy egyes ügyfelek nem kaptak sms- vagy email-értesítést, és így nem volt módjuk online befizetni a díjat, az utánvétes kézbesítés pedig drágább. A Magyar Posta úgy döntött, hogy egységesen a legalacsonyabb vámkezelési díjat számolja fel azoknak, akiknek a küldeményét az első napokban vámkezeltette – közölték. A cég szerint félreértésre adhat okot az, hogy a NAV eVám rendszerében maga a vámeljárás ingyenes, ugyanakkor a Magyar Posta közreműködése is szükséges ahhoz, hogy az ügyfél a postai automatikus vámkezelési rendszer helyett a NAV rendszerét használja. Ezt a közreműködést fizeti meg a fogyasztó – áll a posta közleményében. Mint írják, a vámkezelés leggyorsabb és legolcsóbb módja az, ha a vásárló a rendeléskor megadja az emailcímét és a telefonszámát, és ezeket a termék adataival együtt a posta is megkapja a webshoptól. Ebben az esetben automatikus a vám elé állítás, a vásárló értesítést (email, vagy sms) kap az áfa összegéről és a vámkezelési díjról, valamint 48 órát arra, hogy online befizesse azokat, és így alacsonyabb postai közreműködői díjjal számolhasson. Amennyiben nincs elektronikus elérhetőség az ügyfélhez, vagy nem fizet online, akkor csak utánvéttel és ezzel együtt magasabb vámkezelési díjjal kézbesíthető a küldemény.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.