Hiánypótló: elrajtolt a magyar nemzeti e-sport bajnokság

e-sportNyolc játékban összesen 12 millió forintot osztanak ki a résztvevők között a most elrajtolt K&H magyar nemzeti e-sport bajnokság 3. évadában. A hét hónapon át tartó versenysorozatra eddig háromezer egyéni és 371 csapatnevezés érkezett.

Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója szerint Magyarországon a videójátékosok száma meghaladja a 3,8 millió főt, az e-sport fogyasztói kör pedig átlépte a félmillió főt. Hozzátette, hogy az elmúlt napokban a Nemzetközi Olimpiai Bizottság is bejelentette az első virtuális sportverseny létrehozását, így az e-sport-játékosok ötféle sportágban mérhetik majd össze erejüket olimpiai licenc alapján. Biró Balázs a Magyar Nemzeti E-sport Szövetség (HUNESZ) elnöke elárulta, hogy a bajnoki cím, a kupa és az elismerés mellett a LoL és az R6S csapatok három-három millió forintot, a Valorant csapatok kétmillió forintot vihetnek haza, míg a GTSport, iRacing és Roket League csapatok egyenként 500 ezer forint díjazásban részesülnek. Kitért arra is, hogy a HPCL FIFA 1,5 millió forint és a HUNESZ FIFA Masters egymillió forint díjazása hazai viszonylatban kiemelkedően magasnak számít. Biró elmondta, hogy számos újítással várják idén is az e-sport játékosokat és rajongókat a bajnokság szervezői és az Esport1 közvetítő csapata. Igyekeztek családbarátabb, kevésbé erőszakos játékokat választani a kínálatba, és az újítások között egyebek mellett ötszáz óra sportközvetítés, magasabb stream-minőség, csapat- és játékos interjúk, valamint élő kameraképek is szerepelnek. Ezek azt a célt szolgálják, hogy ne csak az eredményeken legyen a hangsúly, hanem az e-sport “emberi” oldala is megmutatkozzon. A szórakoztatás új irányával a nézőszám növelése valamint az e-sport rajongók intenzívebb megszólítása a szervezők célja.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.