Hiába vagy elbűvölő, az online profilod dönthet

A megfelelő tanulmányok és szakmai gyakorlat elengedhetetlen a kívánt állás megszerzéséhez, azonban ma már nem biztos, hogy csupán ezek elegendőek is. Egyre fontosabbá válik az is, hogy meg tudjuk különböztetni magunkat a többi jelölttől: azaz legyen egy jól körülhatárolható, könnyen felismerhető személyes márkánk. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) szakértői néhány tippel segítenek abban, hogyan építhetjük tudatosan az énmárkánkat az online térben.

5. Ismerjük meg saját erősségeinket!
A munkaerőpiacon a szaktudás mellett az is fontos, hogy milyen úgynevezett „soft skillekkel” rendelkezik valaki: ezek azok a készségek, amelyek a lexikális tudáson (a „hard skilleken”) felül alapvetően meghatároznak egy munkavállalót. Ilyen tényező például a flexibilitás, a megfelelő kommunikációs stílus vagy a csapatmunka-készség. Ezt már az egyetemi évek alatt érdemes átgondolni és tudatosan építeni: legyünk tisztában azzal, mik az erősségeink. A METU például egyedi módszert kínál erre a hallgatóknak: myBRAND elnevezésű képzési rendszerükkel az oktatás fókuszában – a szakmai tudás mellett – a személyes márka fejlesztése áll. Ennek keretében az egyetemisták már a tanulmányaik alatt megismerik és folyamatosan monitorozzák kompetenciáikat, és ezekből – az elsajátított ismeretekkel együtt – portfóliót építhetnek magukról. A készségeiket és tudásukat részletesen bemutató összefoglalóval a hallgatók pontos képet kapnak saját teljesítményükről, így erős és hiteles énmárkával léphetnek ki a munkaerőpiacra.

És a ráadás
Ha szeretnénk tökéletesen felkészültek lenni a munkakereséskor, állítsuk össze saját portfóliónkat, ami tapasztalatainkat, ismereteinket és soft skilljeinket mutatja be részletesen. Ez nem csak a többi pályázó közül emel majd ki minket, de olyan önismeretet is ad, amelyre építve következetes és önazonos képet alakíthatunk ki magunkról online és offline egyaránt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.