mínuszos.hu

Hatszáz kisiskolásnak tartott előadásorozatot az Invitel

Jelentős különbségek figyelhetők meg az általános iskolások digitális ismeretei között, ezzel együtt jellemző az érdeklődés az infokommunikációs oktatás iránt – ezt tapasztalta az Invitel előadóként a második Digitális Témahéten.

A tapasztalatok szerint nagy sikerrel zárult az idei Digitális Témahét. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) kezdeményezésére második alkalommal megrendezett oktatási projekt keretében, több mint ezer iskola sokezer pedagógusa és tanulója vett részt az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) által szervezett programokon, eseményeken. A témák közt most jelentős hangsúlyt kapott a médiatudatosságra nevelés is. Az Invitel az elmúlt héten hétfőtől péntekig öt nap alatt hatszáz diákkal találkozott: Szeged, Veszprém, Kecskemét, Szigetszentmiklós és Jászberény városában a Digitális Témahét keretében vezette be a digitális világ rejtelmeibe az általános iskolás tanulókat. Az Invitel interaktív előadásából többek között kiderült, hogy honnan és milyen úton jut el otthonunkba az internet és a résztvevők végigkövethették a bitek útját a kiindulóponttól egészen a számítógép képernyőjéig.

„A tudatos és biztonságos internethasználatra történő nevelés elengedhetetlen, hiszen a gyerekek nap mint nap használják a digitális eszközöket, webes felületeket és applikációkat, ezzel egyidejűleg nem biztos, hogy minden részletében ismerik a felhasználás esetleges következményeit, felelősségét. Az Invitelnél elkötelezettek vagyunk a gyermekek médiatudatosságra történő nevelésében, valamint a gyermekbarát internetezés elterjesztése iránt” – mondta Langsteiner Marianne, az Invitel Csoport kisvállalati és lakossági üzletágának vezetője. „Kiemelten fontos számunkra az edukációval az információhiány megszüntetése, ezért örültünk annak, hogy a Digitális Témahéten mi is részt vehettünk és a későbbiek folyamán is nyitottak vagyunk hasonló kezdeményezésekre” – tette hozzá.

Az Invitel kíváncsi volt arra, hogy előadásai mennyire inspirálták a gyerekeket, ezért játékra hívta az iskolásokat. A diákok lehetőséget kaptak arra, hogy lerajzolják, miként képzelik el a digitális világot az előadás alapján, illetve melyek voltak azok az információk, amelyek a legemlékezetesebbek voltak számukra. Jelenleg még tart a rajzok összegyűjtése, a legkreatívabb alkotásokból montázsok készülnek, amelyek a tervek szerint hamarosan az Invitel által meglátogatott települések szabadtéri, illetve nyomtatott és online felületeire is felkerülnek.

Exit mobile version