mínuszos.hu

Hasítanak a webáruházak

ZX-81

 

Tavaly 177 milliárd forint kiskereskedelmi forgalmat bonyolítottak a magyarországi webáruházak, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom 2,7 százaléka – derül ki az eNET most közzétett éves felméréséből. A növekedés változatlanul erőteljes, az idei évben várhatóan meghaladja a 200 milliárd forintos forgalmat. Megközelítőleg 5-6 ezer magyar nyelvű webáruház érhető el, amelyből aktív, Magyarországon bejegyzett cég 4 100 darab van. Az elmúlt egy évben interneten vásárlók száma a 14 éven felüli lakosságból 1,65 millió főre emelkedett, ami a felnőtt lakosság megközelítőleg egyötöde. Az internetes vásárlók férfi/nő aránya 2013-ban elérte az 50-50 százalékot, és a hölgyek internetes vásárlási hajlandósága évről-évre jobban nő, mint a férfiaké. A legnagyobb volumenben számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközöket, élelmiszert, könyvet, lakásfelszerelést és játékot vagy ajándékot értékesítettek 2012-ben Magyarországon online. Ugyanakkor a leggyorsabban a ruházati-, szépségápolási-, egészséges életmódhoz kötődő termékek, valamint a mobiltelefonok értékesítése nő. Egyes termékcsoportok kapcsán az internetes értékesítésben van szinte az egyedüli növekedési lehetőség a kiskereskedők számára, amit csak erősít, hogy a teljes kiskereskedelmi forgalom volumenben évek óta nem tudott növekedni.

Exit mobile version