Hasít az e-kereskedelem Kínában

 

Rekordot döntött, a becslések szerint már az ezer milliárd jüant is meghaladta az elektronikus kereskedelem értéke tavaly Kínában – jelentette ki a kínai kereskedelmi miniszter. Csen Tö-ming a kínai parlament éves ülésszakának kapcsán nyilatkozva jelentette be az egyelőre nem hivatalos adatokat. A minisztérium szerint az elektronikus kereskedelem értéke 2012-ben az 1,1 és 1,2 ezer milliárd jüan között alakult, az ország történelmében először átlépve az ezer milliárd jüanos határt.  Az elmúlt években töretlenül nőtt a világhálón történő vásárlások összege Kínában, a 2008-as 128 milliárd jüan (4,7 ezer milliárd forint) után 2010-re 476 milliárd jüant (17,6 ezer milliárd forint) tett ki, vagyis két év alatt csaknem megnégyszereződött. Tavaly már több mint 800 milliárd jüant (29,6 ezer milliárd forint) költöttek az interneten a kínaiak – idézte a hivatalos statisztikákat a miniszter. A legnagyobb e-kereskedelmi szereplő, a piac mintegy 80 százalékát magáénak tudó Alibaba Csoport becslései szerint idén a e-kereskedelmi tranzakciók értéke az 1,6 ezer milliárd jüant (59,2 ezer milliárd forint) is eléri majd, ezzel az Egyesült Államokat megelőzve a kelet-ázsiai ország lehet a világ legnagyobb e-kereskedelmi piaca. A Boston Consulting Group nemzetközi tanácsadó cég egy tavaly tavaszi tanulmánya szerint a kínai elektronikus kereskedelmi tranzakciók értéke 2015-ben meghaladja majd a kétezer milliárd jüant (74 ezer milliárd forint) is — írja az MTI.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Jön a Facebook 2.0

hét márc 11 , 2013
  Vizuálisan gazdagabb, mobiltelefon-orientált hírfolyam jellemzi a Facebook új változatát, amelyet csütörtökön mutattak be a kaliforniai Menlo Parkban. A világ legnagyobb közösségi portáljának eddigi egységes hírfolyamát a felhasználó több specializált szekcióra oszthatja fel, például külön tartománya van a zenének és a fotóknak. Az átalakítás célja, hogy az eddiginél jobban személyre […]

Friss, ropogós