A Xiaomi Corporation közzétette a 2024. december 31-én zárult pénzügyi évének auditált konszolidált eredményeit.
A kínai gyártó negyedéves bevétele először lépte át a 100 milliárd jüant a 2024. évi negyedik negyedévben, miközben az éves és negyedéves teljesítménye meghaladta a piaci várakozásokat. A Xiaomi éves árbevétele 35 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és elérte a 365,9 milliárd jüant, míg a korrigált nettó nyereség 41,3 százalékkal, 27,2 milliárd jüanra emelkedett. A 2024 negyedik negyedévében a teljes árbevétel 109 milliárd jüanra nőtt, ami 48,8 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, miközben a korrigált nettó nyereség 69,4 százalékkal, 8,3 milliárd jüanra emelkedett, így jelentősen túlteljesítette a piaci várakozásokat.
2024-ben a Xiaomi minden üzletága erőteljes növekedést mutatott, amit a „Human x Car x Home” intelligens ökoszisztéma szinergiái segítettek elő. A Csoport kiemelkedő növekedést tapasztalt okostelefonok, elektromos járművek és intelligens háztartási készülékek terén. Az okostelefonokból származó bevétel 21,8 százalékkal, 191,8 milliárd jüanra nőtt, míg az elektromos járművekből (EV) és más új projektekből származó bevétel 32,8 milliárd jüanra emelkedett. Az IoT és okostotthon termékek bevétele 30 százalékkal, 104,1 milliárd jüanra nőtt, rekord mennyiségben szállítva légkondicionálókat, hűtőszekrényeket és mosógépeket.
Nagymértékben hozzájárultak a globális okostelefon iparág növekedésének
A Xiaomi a Xiaomi 15 Ultra, a Xiaomi SU7 Ultra és a Mijia Central Air Conditioner Pro termékek bemutatásával belépett az ultra prémium piacra. A 2025. március 3-i termékbemutató után a Xiaomi 15 Ultra készülékek eladása ötven százalékkal nőtt az előző modellhez képest, míg a Xiaomi SU7 Ultra végleges megrendelései meghaladták a tízezer darabot, így már az éves célt teljesítették. Mindkét termék kiemelkedő értékesítési teljesítményt mutatott, erős növekedési trendet képviselve.
A Xiaomi globális okostelefon-eladásai 15,7 százalékkal növekedtek, és így a legnagyobb mértékben hozzájárultak az iparág növekedéséhez. 2024-ben a csoport okostelefon-szállításai elérték a 168,5 millió darabot, ami 15,7 százalékos növekedést jelent. A Canalys adatai szerint a Xiaomi 2024-ben az első három között szerepelt a globális okostelefon-szállítások tekintetében, 13,8 százalékos piaci részesedéssel.
A 2024 negyedik negyedévében a Xiaomi okostelefon-szállításainak piaci részesedése Kínában 15,8 százalékra nőtt, ami három százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, így a vállalat a negyedik egymást követő negyedévben mutatott növekedést. A prémium szegmensben a Xiaomi jelentős áttörést ért el, piaci részesedése rekordot döntött. A harmadik féltől származó adatok szerint a Xiaomi piaci részesedése a 3000 jüanos szegmensben 23,3 százalékra nőtt, míg a 4000-5000 jüanos szegmensben 24,3 százalékra, így első helyen végzett. Az 5000-6000 jüanos szegmensben szintén növekedett a részesedés, 9,7 százalékra, ami éves szinten 1,3 százalékos növekedést jelent.
A táblagép- és az okoskarkötő-eladások is jelentősen növekedtek
A Xiaomi elektromos járművei, köztük a Xiaomi SU7 sorozat, szintén erőteljes növekedést mutattak 2024-ben. A Xiaomi SU7 sorozat kilenc hónap alatt 136 854 darab járművet szállított le. A kínai gyártó SU7 sorozat iránti kereslet magas, különösen a női és Apple felhasználók körében, ami erősíti a prémium márkát. A Xiaomi 2025-re 350 ezer elektromos jármű kiszállítását tűzte ki célul. A Xiaomi IoT és okosotthon termékei is rekord eredményeket mutattak, mivel az üzletág először haladta meg a százmilliárd jüan bevételt. Az okos nagyméretű háztartási készülékek terén szintén erős növekedés tapasztalható, a szállítási volumeneik rekord szintet értek el.
A Xiaomi táblagépei és okoskarkötői is jelentős növekedést mutattak 2024-ben. A Xiaomi táblagépeinek globális kiszállítása 73,1 százalékkal nőtt, míg a viselhető okoskarkötők tekintetében a második helyen szerepelt mind globálisan, mind Kínában. Az online szolgáltatások terén is erőteljes növekedés volt tapasztalható, a bevétel 13,3 százalékkal nőtt, és a havi aktív felhasználók száma meghaladta a 700 milliót. Az internetes szolgáltatások bruttó haszonkulcsa 76,6 százalékra emelkedett, ami éves szinten 2,5 százalékos növekedést jelent.
A mesterséges intelligencia és a K+F területén végzett befektetések továbbra is kulcsfontosságúak, mivel a Xiaomi 2024-ben több mint 24 milliárd jüant fordított K+F fejlesztésre. A mesterséges intelligencia területén végzett befektetések alapvetően hozzájárulnak a „Human × Car × Home” ökoszisztéma további fejlődéséhez, miközben a Xiaomi továbbra is vezető szerepet kíván betölteni az okos eszközök piacán.
English summary
|