Harmincmilliárd dollárt veszítenek az e-kereskedelmi vállalkozások

dollárA globális e-kereskedelmi piacon évente húsz százalékkal nő a bankkártya tulajdonosok által kezdeményezett visszaterhelési eljárások száma, tavaly több mint harmincmilliárd dollárt tett ki az online értékesítő vállalkozások ezekből származó vesztesége.

Az európai piacon már megjelent az első digitális fizetési szolgáltató, amely a vállalkozásokat teljes egészében mentesíti a visszaterhelésekhez kapcsolódó pénzügyi és adminisztrációs terhektől. Egy friss, a digitális fizetési szolgáltató piaci elemzés szerint évente húsz százalékot meghaladó mértékben nő a kártyás tranzakciók visszavonásakor felmerülő visszaterhelések száma, és a tavalyi évben a kapcsolódó járulékos veszteségek összege globálisan meghaladta a harmincmilliárd dollárt. A vizsgálat szerint ez az összeg azért ilyen magas, mert a webáruházak nem fordítanak kellő figyelmet a fogyasztók tájékoztatására, valamint jelentős károkat okoznak a jogosulatlanul benyújtott visszaterhelési igények is. A fogyasztók megfelelő tájékoztatása a vállalkozás visszaküldési üzletpolitikájáról jelentősen csökkentheti a visszaterhelések kockázatát. Bár az európai fogyasztók átlagosan körülbelül felel kiemelten fontosnak tartja, hogy a webáruházak egyértelmű irányelveket tegyenek közzé, amelyekben tájékoztatást nyújtanak a megvásárolt termék visszaküldésének lehetőségeivel kapcsolatban, az európai áruházak kevesebb mint harminc százaléka rendelkezik világos útmutatásokat tartalmazó termék-visszaküldési szabályzattal. Amennyiben a webáruház nem rendelkezik egyértelmű visszaküldési irányelvekkel, a vásárlók nagyobb eséllyel fordulnak az ügyfélszolgálat helyett közvetlenül a bankjukhoz és nyújtanak be visszaterhelési követelést a kereskedővel szemben.

A visszaterhelésekkel kapcsolatos költségekre ugyancsak fontos hatással van, hogy visszaterhelési igényeket gyakran csalási szándékkal nyújtják be. Az online kereskedelem gyors ütemű bővülése az interneten elkövetett visszaéléseknek is új lehetőségeket teremt. A rosszindulatú visszaterhelési igények óriási összegekbe kerül a kereskedőknek – csak az Egyesült Államokban minden egyes jogosulatlanul visszaigényelt dollár 3,36 dollár költséget jelent az e-kereskedelmi vállalkozásoknak. A csalások mindemellett kimerítheti a vállalkozások erőforrásai és elvonhatja az erőforrásokat az alapvető üzleti célkitűzések megvalósításától. A tájékoztatási hiányosságok és a jogosulatlan visszatérítési követelések mellett, egyes vállalkozásoknak működési területtől függően magasabb visszaterhelési kockázatokkal kell szembenéznie. Az egyik legmagasabb visszaküldési arány a divatcikk kereskedelem területén tapasztalható, mivel itt gyakrabban fordul elő, hogy a kiszállított termék, valamilyen oknál fogva – legyen szó a nem megfelelő méretről, vagy a ruha szabásáról – nem felel meg az elvárásoknak, illetve gyakran előfordul, hogy a vásárlók az adott terméket több méretben is megrendelik, és a nem megfelelőt visszaküldik.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Magyar Telekom: így távolítsd el a csaló linkeket

hét márc 29 , 2021
Praktikus tanácsokat ad mobilszolgáltatók ügyfeleinek a Magyar Telekom az sms-ben terjedő csaló linkek eltávolítására. A távközlési társaság közleményében azt javasolta azoknak, akik letöltötték a csaló alkalmazást mobiltelefonjukra, hogy azt repülő üzemmódban vagy a sim-kártyát ideiglenesen eltávolítva töröljék. A szolgáltató azért adott ki figyelmeztetést, mivel csalók hamis csomagkövetési linkkel, sms-ben próbálnak […]
sms

És még ez is...