Halálra van ítélve, pedig a Facebook és a Twitter riválisának szánják

Jimmy Wales, a Wikipédia nevű internetes lexikon társalapítója elindította a Facebook és a Twitter riválisának szánt internetes közösségi portálját.


Wales szinte titokban, már pár héttel ezelőtt megindította a WT:Social nevű portált, de csak a napokban számolt be róla a nyilvánosság előtt. Az 53 éves internetes vállalkozó újságíróknak elmondta: a Facebook és a Twitter felületessége késztette egy új fórum beindítására, s azt reméli, hogy az új portál „legyőzi” majd a szerinte kattintásvadász és félrevezető hírekkel megtűzdelt Facebookot. Úgy fogalmazott: az emberek „torkig vannak az ócska hírekkel és az álhírekkel”. Az új szolgáltatás lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy cikkekhez, elemzésekhez, információkhoz vezető linkeket osszanak meg, beszélgetéseket és vitákat nyissanak. A politikától a műszaki újdonságokig és a méhészetig mindenről lehet szólni, és mindenhez lehet hozzászólni. A hírek áramlása a Facebookon megjelenő hírfolyamhoz hasonló, de csak formailag. Míg például a Facebookon azok a bejegyzések kerülnek az élre, amelyet a legtöbben osztanak meg vagy kommentálnak, a WT:Social a legfrissebb híreket helyezi az élre. A tervek szerint nemsokára bővülnek is a szolgáltatások: egy gomb megnyomásával a felhasználók javasolhatnak majd értékes, minőségi tartalmakat.

Az új közösségi média működtetésére Wales új céget hozott létre, amelynek semmiféle kapcsolata nincs a Wikipédiával. Az üzleti modell azonban az internetes lexikontól származik: a WT:Social a felhasználók adományaira épít annak érdekében, hogy elkerülje hirdetések közzétételét. Jimmy Wales meggyőződése szerint ugyanis a tartalmak minőségi romlásáért és a közösségi média vitatható vagy egyenesen rossz irányaiért a reklámok a felelősek. „A közösségi médiát működtető vállalatok üzleti modellje a reklámok miatt eléggé problematikus” – fogalmazott Wales. Alapítója szerint a WT:Social nem lesz különösebben jövedelmező, de fenntartható marad. A működtető csapat kis létszámú: kevés adminisztrátorból és néhány fejlesztőből áll. Az október óta működő új közösségi médiának eddig csak mintegy ötvenezer látogatója van, szemben a Facebook kétmilliárdos táborával. Wales szerint a cél utolérni és meghaladni a Facebook látogatottságát. (Nem kell hozzá nagy jóstehetség, ez így –kevés fejlesztő, bevétel csurran-cseppen– halálra van ítélve. A -szerk- megj.)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Kiderült melyik ágazatok húzták az ipari termelést szeptemberben

vas nov 17 , 2019
ShareTweetPinShareElsősorban a járműgyártás kibocsátásnak 22,0 százalékos, valamint a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártásának 26,1 százalékos növekedésének köszönhetően az ipari termelés volumene szeptemberben 11,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A járműgyártás belföldi eladásai 22,3 százalékkal nőttek az egy évvel korábbi 13,0 százalékos […]
öreg számítógép

És még ez is...