mínuszos.hu

Ha ezt Marx és Engels megélhette volna

A Magyar Telekom szerint közösségi megosztáson alapuló gazdaság terjedésében kulcsszerepe volt a telekommunikációs hálózatoknak és okos eszközöknek, és az erre épülő vállalkozások sikere is nagyban függ tőlük. A közösségi gazdaság olyan üzleti modellt takar, amely a források, eszközök megosztására épül, lehetővé téve a felhasználóknak, ügyfeleknek, hogy akkor használjanak valamit, amikor épp szükségük van rá, mindezt anélkül, hogy meg kelljen vásárolniuk. A modell létjogosultságát bizonyítja, hogy egyre több területen születnek ilyen vállalkozások és világszerte egyre többen vallják, hogy nekik nem feltétlenül fúrógépre van szükségük, csak egy lukra a falban — áll a Magyar Telekom közleményében.

A BlaBlaCarnak például, amely egy közösségi platform segítségével hozza össze az üres helyekkel rendelkező autósokat az ugyanoda igyekvő autóstopposokkal, szintén jó esélyei vannak, hogy globális szereplővé nője ki magát. „A több mint 10 millió aktív felhasználó 12 országból és a havi több mint 2 millió utas azt jelzi, hogy vállalatunk globális igényt elégít ki: az olcsó és fenntartható személyszállítás iránti keresletet” – nyilatkozta Christian Schiller, a BlaBlaCar pr és ügyfélkapcsolati menedzsere.

Exit mobile version