Gyorsan változnak a médiafogyasztási szokások

Takács Zoltán

Hol, mikor, miért és milyen sorozatokat néznek a magyarok? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Telenor több mint 600 válaszadó részvételével. A felmérés kiderítette, hogy a válaszadók mintegy negyede (23%) vallja magát fanatikus sorozatfüggőnek, azaz egyszerre több sorozatot is követnek. Náluk is többen vannak a napi sorozatkedvelők, akik minden nap megtekintenek egy részt a kedvenc műsorukból (34%). Tízből nyolcan a tévét (is) használják sorozatnézésre, ezt követi a laptop (38%) és az asztali számítógép (34,4%) a listán. Ma már okoseszközökön is előszeretettel néznek sorozatot: minden negyedik ember (25,8%) szokott az okostelefonján, és minden hatodik (16,8%) a táblagépén is sorozatokat nézni. Ezek az eszközök különösen népszerűek a fővárosiak körében: 38,5, illetve 25,4 százalék az okostelefonon, illetve táblagépen filmezők aránya.

A megtekintett műsor azonban nem mindig a televíziós sugárzásból ered. Minden harmadik felhasználó (33,1%) torrenten szerzi be a sorozatokat, minden nyolcadik (12,8%) pedig olyan on-demand TV szolgáltatásokat használ, mint amilyen a MyTV is. Az on-demand tévézés egyelőre a műszaki újdonságok iránt fogékonyabb férfiak körében népszerűbb: náluk 16,3, míg a nőknél 7,8 százalék a szolgáltatást használók aránya. A torrent esetében is hasonló szakadék figyelhető meg: a férfiak 42,7, míg a nőknek csupán 19,6 százaléka szokta ezt a csatornát alkalmazni. Hasonlóképp, a fővárosiak közel felével (45,5%) szemben a faluban élő válaszadók kevesebb, mint negyede (21,8%) torrentezik. Azok, akik valamilyen okoseszközön, például okostelefonon vagy táblagépen néznek sorozatot, elsősorban a megoldás rugalmasságát emelik ki: közel felük számára (45%) vonzó az, hogy így szinte bárhol és bármikor nézhetnek sorozatot. A másik tábor fő ellenérve a kijelzők mérete: tízből hárman (30,6%) egyszerűen túl kicsinek tartják azokat az élvezetes sorozatnézéshez.

„Ahogy a felmérés is rámutat, az okoseszközök és a mobilinternet elterjedése komoly hatással volt és van a médiafogyasztási szokásokra, köztük a tévézésre is. A Telenor olyannyira számított erre, hogy másfél évvel ezelőtt, az elsők között hozta el az online televíziózást a magyar fogyasztóknak. Az ő igényeikre szabott tartalommal nyújtja mindenki számára a tévézés szabadságát a MyTV, hogy ők dönthessenek arról, hogy mit, mikor és hol néznek‟ – mondta el a kerekasztal-beszélgetésen Takács Zoltán, a Telenor digitális szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese.

Ez is érdekes

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.