Gyorsan bővül, mégis le van maradva a hazai online b2b kereskedelem

forintEgyre gyorsabban bővül Magyarországon az online vállalatok közti (business to business – b2b) kereskedelem, 2013-2015-ben csaknem tíz százalékkal nőtt az ajánlatkérések éves átlaga, mert egyre nagyobb a beszerzői igény a költséghatékonyabb megoldások iránt – derül ki a Tablazat.hu online beszerzési portál felméréséből. A felmérés szerint egyre több hazai cég használ online csatornákat beszállító-kereséshez és beszerzések lebonyolításához, ráadásul a beszerzők is egyre céltudatosabban keresnek beszállítói partnereket.

A közlemény szerint az egyre több, online csatornát használó hazai beszerzővel néhány éven belül itthon is hétköznapivá válhat az online b2b értékesítés. A közlemény idézi Kócsi Norbertet, a portál beszerzési szakértőjét, aki elmondta: míg egyes fejlettebb piacokon a cégek harminc-negyven, Kínában pedig több mint ötven százaléka használja az online lehetőségeket az ipari beszerzések során, addig Magyarország egyelőre négy-öt éves lemaradásban van. Az évek során az online beszerzéshez egyre inkább hozzászokó beszerzők és beszállítók közötti kommunikáció minősége és intenzitása jelentősen változott, 2013-ról 2015-re több mint hatvan százalékkal csökkent a beszerzési folyamat átfutási ideje.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

A fekete péntek tönkreteszi a kicsiket

hét nov 16 , 2015
A megkérdezett e-kereskedők háromnegyede jelezte, idén nem szeretne kimaradni a november végi akciós időszakból  – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index (OKI) kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből. A fekete péntek terjedése vásárlói szemszögből vitathatatlanul hasznos, hisz minden ilyen kezdeményezés jót tesz az online vásárlás népszerűségének. […]