GVH tudatos internet-használatra nevelő program: Csodás félév

gyerekek interneteznekA Gazdasági Versenyhivatal (GVH) munkatársai az elmúlt hónapokban 52 iskola, 175 osztályában összesen több mint 4000 diáknak tartottak tanórákat a Digitális Tudatosság Program keretében.

A kezdeményezést a GVH januárban azzal a céllal indította, hogy felhívja a figyelmet az online térben a gyermekekre leselkedő veszélyekre és felkészítse a fiatalokat a tudatos internet-használatra. A GVH programja szeptembertől folytatódik, amire már lehet jelentkezni.

A héten zárul a tanév, kezdődik a szünidő, így a GVH Digitális Tudatosság Programja is rövid pihenőre vonul. Az iskolai edukációs kezdeményezés hatalmas érdeklődés mellett indult el idén januárban. A versenyhatóság szakemberei országszerte 52 iskola 175 osztályának tartottak interaktív előadásokat az elmúlt félévben. A cél az volt, hogy elősegítsék a gyermekek (minél fiatalabb korban való) tudatosságának felébresztését, illetve az utánajárás és gondolkodás beindítását a digitális tér fogyasztóvédelmi kérdéseivel kapcsolatban. Ezen kívül a program célja, hogy felhívja a fiatalok figyelmét az online térben megadott adataik jelentőségére és védelmére.

A szakemberek tapasztalatai alapján a programban résztvevő diákok nagyon nyitottak és érdeklődőek voltak, megosztották a saját tapasztalataikat is. Kiderült, hogy a 13-15 éves korosztály nagy része már önállóan vásárol bankkártyával, sokan külföldről is rendelnek termékeket. Többen találkoztak már például fiókfeltöréssel, voltak olyanok is, akiknek már emeltek le pénzt a számlájukról illetéktelenek. Ezek a tapasztalatok is megerősítették a Digitális Tudatosság Program szükségességét és jelentőségét.

A programra a 2024/2025-ös tanévben is lehet jelentkezni: egy-egy iskolára vagy évfolyamra szabott, egyedi megoldásokra is nyitottak a szervezők. A GVH oldalán elérhető a program leírása és diákoknak szóló, illetve a pedagógusok munkáját támogató útmutatók, jó tanácsok is.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Ez Kész: Online játékkal népszerűsítik az építőipart

pén jún 21 , 2024
Az építőipari munkafolyamatok ihlették a KÉSZ Csoport online játékait: a vállalatcsoport weboldalán elérhető játékok a generálkivitelezési tevékenységet, valamint az acélszerkezet-gyártást és -szerelést mutatják be. A KÉSZ Csoport évek óta kiemelten foglalkozik az iparág népszerűsítésével, legújabb kezdeményezésében pedig arra ösztönzi az érdeklődőket, hogy két online játék segítségével fedezzék fel az építőipart. […]
Zima Tímea, a KÉSZ Csoport marketingkommunikációs vezetője

És még ez is...