Az eSportok a legtöbb internet-felhasználóval rendelkező kelet-ázsiai régióban a legnépszerűbbek, Európa azonban – ahol az eSportok terjedésének motorja elsősorban a magas internetpenetráció és a közösségi média rohamos térnyerése – úgy tűnik gyorsan felzárkózik — derül ki egy friss kutatásából.
A piac gyors ütemben nő Európában, 2018-ban a iparág összbevétele meghaladhatja az 345 millió dollárt. A piac értéke és a nézőszám alapján a felmérésben résztvevő országok közül az első négy helyen Svédország (PewDiePie, az egyik leghíresebb eSport játékos szülőföldje), Oroszország, Franciaország, és az Egyesült Királyság áll. A toplista élén álló Svédországban az eSportból származó bevételek 2016-ban meghaladták a negyvenmillió dollárt. A kutatás szerint Magyarországon az „iparág” bevétele tavaly meghaladta az 527 ezer dollárt, és 25,04 százalékos várható éves növekedési ütemmel számolva 2018-ra akár az 585 ezer dollárt is elérheti. A Superdata kutatása szerint Észak-Amerikában a legnépszerűbb eSport bajnokságokat 33 millió néző követi, akiknek a 71 százaléka 18-34 éves korosztályból kerül ki. Magyarországon az eSportoknak 2016-ban több mint 223 ezer egyedi nézője volt és az előrejelzések szerint számuk 2018-ra 331 ezer főre nő.