Giga bírságot kapott a Booking.com

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki a Booking.com online szállásfoglaló portál üzemeltetőjére, egyúttal megtiltotta a holland vállalatnak agresszív értékesítési módszereinek folytatását – közölte a versenyhivatal.

A hatóság döntését azzal indokolta, hogy a Booking.com B.V. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben azzal, hogy többek között megtévesztően hirdette egyes szálláshelyeit ingyenes lemondási lehetőséggel, valamint agresszív, pszichés nyomással késztett mihamarabbi foglalásra. A versenyfelügyeleti eljárás vizsgálata szerint a hivatal például jogsértőnek találta azt a kereskedelmi gyakorlatot, amelyben a szolgáltatást hirdető televíziós és internetes reklámokban a vállalkozás különösen hangsúlyozta a szálláshelyek “ingyenes lemondhatóságát”. Ugyanakkor a GVH megállapította, hogy ezt a lehetőséget a fogyasztók valójában számos szálláshely esetében csak időben korlátozottan vehették igénybe, továbbá magasabb árat is fizettek, mint ugyanazért a szállásért “ingyenes lemondás” nélkül. Mindez azt jelenti, hogy a vállalkozás az ingyenesség árát beépítette az érintett szállás díjába. A közlemény szerint a GVH a versenyfelügyeleti bírság megállapításánál figyelembe vette a vállalkozás jogsértéssel érintett, magyar foglalások utáni jutalékbevételét,

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Magyarország jobban teljesít: laptopokat és tableteket gyűjtenek a gyermekotthonok lakóinak

csü ápr 30 , 2020
Gyermekotthonok számára gyűjt digitális eszközöket a Gyermekhíd Alapítvány az egyik biztosítótársasággal összefogva. A jótékonysági akció szervezői egy erre a célra létrehozott online platformon várják a felajánlásokat. A kampánnyal a Gyermekhíd Alapítvány vállalatokat és magánszemélyeket szólít meg, hogy használt vagy új laptopok és tabletek adományozásával járuljanak hozzá munkájukhoz, hogy ne szakadjon […]