Gépjárműbiztonság: menet közben sikerült feltörni egy autót


Kiberbiztonsági szakértők az interneten kommunikáló járművek biztonsági kockázatainak demonstrálása céljából több kilométer távolságból átvették az irányítást egy mozgásban lévő autó vezérlő elektronikája felett annak vezeték nélküli adatátviteli kapcsolatain keresztül. A szakemberek teljesítménye annyiban új, hogy korábban csak vezetékes kapcsolaton keresztül tudták felülbírálni a jármű vezérlőrendszerének utasításait. Médiajelentések szerint az érintett modell, egy Jeep Cherokee gyártója, a Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) meglehetősen rossz néven vette és közleményben ítélte el az akciót, mivel szerinte azzal csak rosszhiszemű hekkereknek adtak ötleteket.

Az akciót végrehajtó két informatikus, a Twitter fejlesztője, aki korábban az amerikai nemzetbiztonsági ügynökségnél, az NSA-nál dolgozott, valamint az IOActive kiberbiztonsági vállalat igazgatója, a Wired magazinban publikált videóban mutatta be módszerét a jármű irányításának az átvételére. A szakemberek az FCA közleményére azzal védekeztek, hogy a közvélemény figyelmének felkeltésével igyekeznek előrelendíteni a járműbiztonság fejlődésének az ügyét. „Ugyanaz a célunk (mint az autógyáraknak): megvédeni a járművezetőket a kibertámadásoktól” — szögezte le Charlie Miller, aki korábban rendszerfeltörő eszközöket fejlesztett az NSA számára.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Rendszert váltana Ónodi-Szűcs

csü júl 23 , 2015
A betegek érdekei szerint működő egészségügy megvalósítását szolgálja az az egészségügyi adattárház, amelyet az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) alakít ki októberig az Európai Unió segítségével – közölte a központ főigazgatója szerdán sajtótájékoztatón Budapesten. Ónodi-Szűcs Zoltán elmondta: az EU csaknem egymilliárd forinttal támogatja a Pulzus fantázianevű Országos egészségmonitorozási és kapacitástérkép, […]

És még ez is...