GDPR: észnél kell lennünk, ha emailt továbbítunk

Az üzleti életben sok esteben külső segítséget kérünk egy-egy ügyfélpanasz vagy kérdés kezeléséhez. Ilyen esetekben leggyakrabban a legegyszerűbb kezelést vagy a megszokott ügymenetet választjuk, és csak továbbítjuk az ügyfél levelét minden előzménnyel együtt. GDPR szempontból a kifogásolható tevékenység akkor következik be, ha az ügyfél kérdését, panaszát személyes adataival együtt tovább küldjük harmadik fél részére anélkül, hogy az ügyfelet előzetesen tájékoztattuk volna személyes adatainak átadásáról. Tipikus példa erre, amikor a külsős it-üzemeltető továbbítja az ügyfél kérdéseit a gyártó vagy fejlesztő felé, vagy amikor a magyarországi kereskedelmi képviselet munkatársa egy értékesítés során felmerült probléma megoldásához támogatást kér a termék gyártójától.

A GDPR (személyes adatok védelme) szempontjából a levelezés célja, illetve a támogatás típusa lényegtelen. Ha az ügyintéző az ügyfélnek (érintett) úgy küldi vissza a választ, hogy a levélben látszik az email váltás teljes története és azok szereplőinek személyes adatai is, akkor ez a tevékénység csak akkor felel meg a GDPR elvárásainak, ha a támogató szervezet előzetesen tájékoztatta az érintetteket, hogy személyes adataikat harmadik fél részére átadja. Ide tartozik mind az Ügyfél mind pedig a támogató szervezet. A hatósági ellenőrzés kockázatát ma még nem lehet felmérni, bizonytalan a hatóság kapacitása és terheltsége. A büntetési kockázatát mégis magasra értékelte Sándor Zsolt András – a Gill & Murry Kft. ügyvezető partnere –, mert elég egy elégedetlen ügyfél, hogy az email-t a hatóságnak elküldve vizsgálatot kezdeményezzen. Hozzátette, sajnos a levelezéssel tökéletes bizonyítékot szolgáltathatunk arra, hogy a hatóság egy vizsgálat során elmarasztaló határozatot hozzon és borsos bírságot állapítson meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Átlépte a kétmilliós álomhatárt a UPC

vas nov 5 , 2017
ShareTweetPinShareÁtlépte a két milliót a UPC Magyarország előfizetéseinek száma, a cég árbevétele 10,2 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben. A vezetékes és mobil előfizetések száma 128 ezres éves emelkedéssel 2 millió 25 ezer fölé emelkedett, ami 6,8 százalékos bővülés az előző év azonos időszakához képest – közölte a vállalat. A UPC […]
internet

És még ez is...