Nem váltotta be a szolgáltatók reményeit a friss élelmiszerek internetes értékesítésének piaca Németországban – írták német hírportálok azzal kapcsolatban, hogy a német posta (Deutsche Post) DHL nevű expressz kézbesítő vállalkozása beszüntette az együttműködést a világ egyik legnagyobb online áruháza, az Amazon élelmiszereket árusító részlegével (Amazon Fresh). A DHL és az Amazon Fresh 2017-ben kezdett együttműködésének alig két év után vége – áll a beszámolókban, amelyek szerint a friss gyümölcsöt, zöldséget, húst és egyéb élelmiszert – több tízezer árucikket – kínáló szolgáltatás kezdettől fogva gyengén teljesített. „Az interneten rendelt friss élelmiszerek piaca mostanáig messze a várakozásoktól elmaradó mértékben fejlődött” – nyilatkozott a DHL egy szóvivője, hozzátéve, hogy a csalódást keltő adatok és a szolgáltatás összetettsége miatt felülvizsgálják a tevékenységüket ezen a területen.
A DHL 2016 óta foglalkozik friss élelmiszerek kiszállításával, DHL FoodDelivery nevű részlege az Amazon mellett más partnerekkel is együttműködik. Sajtójelentések szerint a vártnál gyengébb eredmények miatt valószínűleg nemcsak az Amazonnal szakítja meg a közös munkát, erre utal, hogy az egyik legnagyobb németországi élelmiszer-kiskereskedelmi lánc, a Rewe sem szerepel már honlapján az együttműködő partnerek között. Az Amazonnál nem kommentálták a beszámolókat. A vállalat köreiből származó értesülések szerint az Amazon Fresh vásárlóit nem érinti a változás. A cég vagy a saját kézbesítési hálózatába építi be az élelmiszer-kiszállítást, vagy keres egy másik logisztikai partnert a DHL helyett – áll a jelentésekben. A kereskedelmi vállalkozások országos képviseletének (Handelsverband Deutschland – HDE) kimutatása szerint a németek továbbra is közértbe, szupermarketbe járnak élelmiszerért, ezt jelzi, hogy tavaly csupán 1,2 százalékot tett ki az internetes értékesítés a friss élelmiszerek piacán.