Friss adat: fejenként 46,6 órát telefonáltunk 2021-ben

okostelefonA múlt évben Magyarországon a körülbelül 9,5 millió hanghívásra alkalmas aktív sim-kártyával 8,5 milliárd hívást kezdeményeztek a magyarok, és összesen 28 milliárd percet beszéltek – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Mobilpiaci jelentéséből.

Egy sim-kártyára átlagosan 74 hívás, és hívásonként 3 perc 20 másodperc beszédforgalom jutott havonta. Kezdetben a mobilokkal szinte csak telefonálni lehetett, később jött az sms és a mobilnet, majd a telefon is „okosodott”, de minden funkció ellenére a hanghívás máig népszerű szolgáltatás. A 2015-2016-os negyedévekben átlagosan 178 percet beszéltek havonta egy sim-kártyával, 2021-2022-ben viszont már 245 percet. A forgalom 2020-ban tetőzött, és onnantól kezdve érdemben nem emelkedett.

A hosszabb távú trendek mellett 2020-tól szezonális hullámzások is megfigyelhetők a forgalom alakulásában. Az év harmadik negyedévében jellemzően kevesebbet beszélgettek mobilon az előfizetők. A jelentés forgalmi adatai előfizetői és előfizetési típus szerinti bontásban is elérhetők. A lakossági prepaid előfizetők kevés hívást kezdeményeztek (havi 28-at) és rövid ideig beszéltek (hívásonként 1,2 percet). Ez érthető, hiszen bizonyos hívásforgalom felett már nem éri meg a forgalomarányos prepaid előfizetés.

Érdekesség az is, hogy másként viselkednek a nem lakossági és a lakossági havidíjas előfizetők is. A nem lakossági ügyfelek többször telefonálnak (havonta 113-szor), mint a lakosságiak (havi 83-szor), viszont a lakosságiak hosszabban beszélnek, (hívásonként 3,8 percet), mint a nem lakosságiak (3,1 percet). Úgy tűnik tehát, hogy a magánbeszélgetésekre több időt szánunk, mint a munkával kapcsolatosakra.

Az NMHH szakemberei a forgalomváltozást meghatározó hívásszámot és híváshosszt külön-külön is vizsgálták. Az egy sim-kártyára jutó hívások száma az időszak alatt trendszerűen nem változott, és a szezonális hatások sem voltak jelentősek. Hatása volt viszont az előfizetés típusának: a prepaid előfizetéssel rendelkező ügyfelek jelentősen kevesebb beszélgetést kezdeményeztek, a nem lakossági havidíjas előfizetők viszont többet.

Míg a hívások fajlagos száma nem, a hívások jellemző hossza az eltelt idővel jelentősen emelkedett, és a szezonalitás is kimutatható volt. A negyedik, de különösen az első negyedévben hosszabbak voltak a telefonhívások, a harmadikban pedig rövidebbek. Az is bebizonyosodott, hogy azokban az időszakokban, amikor a kapcsolásszám csökkent, a hívások ideje megnőtt. A lakossági havidíjas előfizetők több időt szántak egy hívásra, mint a prepaid, és mint a nem lakossági havidíjas előfizetők.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Ezért ne dőlj be az ingyenes weboldalkészítést vállaló cégeknek!

hét dec 26 , 2022
ShareTweetPinShareTőkeszegény, kezdő vállalkozásként vonzó lehet az ingyenes weboldalkészítés ígérete, hiszen jól tudod, az online jelenléthez ma már elengedhetetlen egy saját honlap. Azonban gondolj rá úgy, mint egy cégérre, ami megfelelő megjelenés esetén a céged színvonalát tükrözi. Hozzá nem értés hiányában elkészítve viszont lejárathatja. Az, hogy egy weboldal ne csak egy […]
ideastyle.hu

És még ez is...