FoxPost – Packeta: a jogi és operatív összeolvadás következik
Mérföldkőhöz ért a FoxPost és Packeta integrációja: a szervezeti egyesülés technikailag már májusban lezárult, és ezzel létrejött Magyarország piacvezető csomagautomata-hálózata. A folyamat azonban itt nem áll meg – a jogi és operatív összeolvadás következő lépései is körvonalazódnak.
Július 1-jétől hivatalosan is FoxPost Kft. néven működik tovább a hazai csomaglogisztikai szolgáltató, miután integrációja a Packetával újabb szakaszba lépett. Bár a két vállalat szervezeti összeolvadását eredetileg szeptemberre tervezték, a folyamat technikai része már májusban befejeződött. Az egyesülés révén a két cég munkatársai mostantól közös szervezetként, egységes irányítás alatt dolgoznak, és integrált működési struktúrában végzik tevékenységüket.
A változások mögött nemcsak név- és szervezeti átalakulás húzódik meg, hanem egy komoly stratégiai cél is: a következő hónapokban a jogi és operatív integráció is fókuszba kerül, hogy a karácsonyi csomagdömping előtt stabil és kiszámítható rendszert biztosítsanak a felhasználók számára.
„A szervezeti integráció sikeres lezárása nemcsak jelentős mérföldkő számunkra, hanem alapot is teremt a következő lépésekhez, a jogi és operatív integrációhoz. A célunk az, hogy a csúcsszezon előtt stabil és kiszámítható működést biztosítsunk ügyfeleink számára, ezért az operatív területeken a főbb átalakításokat már az év második felében megkezdjük” – fogalmazott Radeczky Zoltán, a FoxPost Kft. vezérigazgatója.
(Nyilvános cégadatok szerint a Foxpost Kft. hivatalosan Cube Hungary BidCo Kft. néven működik, és a társaság vezető tisztviselője Erich Comor. A magyar társasági jog szerint a korlátolt felelősségű társaságok vezető tisztviselője nem vezérigazgató, hanem ügyvezető. A -szerk- megj.)
Ügyfélszolgálat és háttérrendszerek egy platformon
A két hálózat egyesítésével párhuzamosan fontos lépésként debütált a közös ügyfélkapcsolati felület, az úgynevezett „common widget”. Ennek segítségével a kereskedők és vásárlók már egyetlen platformon érhetik el a teljes FoxPost–Packeta csomagátvételi hálózatot, egyszerűsítve a csomagküldési és -fogadási folyamatokat.
Az összeolvadás egyik legösszetettebb feladata a működés strukturális összehangolása volt: több száz pozíciót kellett egységes rendszerbe illeszteni, és több ezer döntést meghozni a pozíciónevektől kezdve a felelősségi körök és munkaköri leírások újragondolásáig. Ezzel nemcsak a napi működést tették átláthatóbbá és rugalmasabbá, hanem hosszú távon is skálázható rendszert alakítottak ki.
Piacvezető pozíció és következő lépések
A FoxPost és a Packeta egyesített hálózata ezzel Magyarország piacvezető csomagautomata-szolgáltatójává vált. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb adatai szerint a FoxPost–Packeta csoport rendelkezik a legtöbb csomagautomatával hazánkban, ami jól mutatja az integráció stratégiai jelentőségét.
A következő nagy feladat a jogi egyesülés és a logisztikai, informatikai, valamint ügyfélszolgálati folyamatok teljes összehangolása lesz. Az operatív racionalizálás részeként például a vidéki csomagelosztó központokat is összevonják még az év vége előtt, hogy a karácsonyi szezon megnövekedett csomagszámát zökkenőmentesen és magas színvonalon tudják kezelni. A teljes jogi összeolvadást 2026. január 1-jére időzítik, míg a teljes integráció – a háttérrendszerek egységesítésével és az adatkezelési folyamatok harmonizálásával együtt – 2026 második felében zárulhat le.
A csomagautomaták népszerűsége az elmúlt években ugrásszerűen megnőtt Magyarországon. A FoxPost első gépeit még 2014-ben telepítették, és akkoriban alig pár tucat automata működött országszerte. A Packeta belépése és a mostani integráció nemcsak volumenben, hanem technológiai fejlesztésekben is új korszakot hozhat: várhatóan okosautomatákkal, környezetbarát logisztikai megoldásokkal és AI-alapú csomagelosztási rendszerekkel bővülhet a szolgáltatási paletta a következő években.
English summary
|