Főként az internetes szolgáltatáscsomag váltására nyitottak az ügyfelek

A hűségidő lejártával főként az internetes szolgáltatáscsomag váltására nyitottak a magyar ügyfelek — derül ki egy friss felmérésből.

A felmérés szerint a mintegy hétezer válaszból az olvasható ki, hogy az átlagos ügyfél ragaszkodik valamelyik ismertebb szolgáltatóhoz, 72 százalékuk számára fontos a kiválasztott szolgáltató ismertsége. A teljes kínálati paletta a magyar távközlési piacon ezen a téren igen széles: a tízezer főnél nagyobb lélekszámú településeken átlagosan húsz szolgáltatóval szerződhet egy ügyfél. A legnagyobb választék a fix internetszolgáltatók körében van: a szóban forgó településeken átlagosan 13 cégnek van ilyen szolgáltatása. Míg a többi szolgáltatást (vezetékes hang, tv, mobiltelefon, illetve mobilnet) átlagosan hét-nyolc társaság nyújtja.

E szolgáltatók közül a legnagyobb ügyfélkörrel a korábbi helyi távközlési hálózatokat üzemeltető, úgynevezett inkumbens szolgáltatók rendelkeznek. Sokszor az ő hálózatukat bérelve juttatja el szolgáltatásait a felhasználókhoz a többi társaság. Alternatív ajánlatokra elsősorban az internet-szolgáltatásoknál (86 százalék) kíváncsiak az ügyfelek, de a TV (nyolcvan százalék) és mobiltelefon-szolgáltatás (79 százalék) iránt is érdeklődnek. A vezetékes telefon (41 százalék), illetve a mobilinternet-szolgáltatás (37 százalék) ugyanakkor jobbára kívül esik a figyelmükön – tájékoztat a közlemény. A Telenet.hu néven futó összehasonlító oldalon jelenleg országosan több mint ötven távközlési szolgáltató ajánlatai hasonlíthatók össze.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.