Fogyasztói jogok: főügyészség kontra mobilszolgáltató

A Pest Megyei Főügyészség pert indított az egyik legnagyobb hazai mobilszolgáltatóval szemben, azért mert a cég jogellenesen számítja fel az sms-ben küldött fizetési felszólítások díját lakossági ügyfeleinek.

A főügyészség által meg nem nevezett mobilszolgáltató abban az esetben, amikor az előfizető a díj befizetésével késlekedik, sms-ben küld felszólítást. Azt követően a fizetési felszólítás díjaként 750 forinttal terheli meg az ügyfél következő havi számláját. A főügyészség álláspontja szerint a fizetési felszólítási eljárás díjának megfizettetése jogellenes. A felszólító sms-ekért a szolgáltató csak akkor számíthatna fel díjat az ügyfeleknek, ha azzal költségei keletkeznének. A mobilszolgáltató azonban a saját távközlési rendszerén keresztül küldi az sms-eket a fogyasztóknak. Az ily módon megküldött figyelmeztető sms-ek pedig nem okoznak számára külön költséget.

A díjszabás azért is jogellenes, mert egy milliós ügyfélkörrel rendelkező vállalat esetén észszerűen kell számítani arra, hogy mindig lesznek olyanok, akik elfelejtik befizetni a számlájukat, még akkor is, ha egyébként ezt általában határidőben megteszik. Ez a szolgáltatás nyújtásának szükséges velejárója. A vonatkozó jogszabály szerint viszont ebben az esetben a szolgáltató egyáltalán nem számolhat fel külön díjat. A Pest Megyei Főügyészség a bíróságra benyújtott keresetében azt indítványozta, hogy a bíróság a szolgáltatót tiltsa el a fizetési felszólítás díjának további felszámításától, valamint az ezen a címen beszedett díjakat egy évre visszamenőleg térítse vissza az érintett fogyasztóknak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.