Félúton a FUTÁR?

Egyszerre 68 darab FUTÁR kijelzőt kapcsoltak be, ami jelentős előrelépést jelent a projektben — így értékeli a BKK, hogy a tervezett 250 kijelző alig valamivel több, mint felét, 130-at már felszeret a fővállalkozó Synergon. A közlemény szerint ez alkalommal annyi busz- és trolibuszmegállóban kapcsoltak be, mint amennyit 2013 októberétől összesen. Ezzel párhuzamosan további fejlesztéseket készíttek elő: véglegesítik a rendszer webes utazástervezőjét, kiterjesztik a projektet a hajóágazatra, illetve teljes erővel dolgoznak azon, hogy a még hátralévő villamosokat is felszerelik fedélzeti számítógépekkel. További örömhírt is tartalmaz a közlemény, hogy a rendelkezésre álló uniós forrásokat már teljes egészében lehívták. A projekt ütemterve szerint 2014 tavaszára meg kellene valósulnia a projektnek, amelynek összköltsége 6,7 milliárd forint. A projektre a BKK és a BKV mintegy négymilliárd forintos támogatást nyert az Új Széchenyi Tervből és az Európai Unió fejlesztési forrásaiból. Összesen 2295 villamoson, trolibuszon és autóbuszon üzemelnek majd a FUTÁR működéséhez szükséges fedélzeti számítógépek. Nemrégen bővült a projekt, a FUTÁR rendszerbe integrálva utastéri kamerarendszerrel szerelik fel a Nagykörúton közlekedő több tízmilliárd forint értékű, újnak számító, negyven Combino villamost.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.