Felülvizsgálták az e-ügyintézésre vonatkozó jogszabályi környezetet

 

Rövidülő ügyintézési határidők, egységes nyitva tartás, online ügyfélszolgálatok, egyszerű azonosíthatóság, akadályoktól mentes ügyintézés. Ilyen jövőképet mutat a hivatali ügyvitelben az a szakmai “alapozó” projekt, amely az elektronikus ügyintézésre vonatkozó jogszabályi környezet felülvizsgálatát tűzte ki célul. A program alapvető célja a közigazgatási szabályozási háttér finomhangolása, alkalmassá téve azt az információ-technológia rohamosan fejlődő világának befogadására. Az új, módosított jogszabályi környezet a jövőben egyértelműen lehetővé teszi az ügyintézési határidők csökkentését, és a kényelmes, gyors hivatali ügyintézés új, eddig ismeretlen dimenzióit nyitja meg előttünk. A lakossági ügyfelek és a gazdasági társaságok hatékonyabban intézhetik hivatalos ügyeiket, hiszen a projekt megvalósítása lehetővé teszi az adatok összevonhatóságát, könnyebb elérhetőségét vagy a telefonos ügyintézési lehetőségek alkalmazhatóságát, az egyes hivatalok közötti átjárhatóságot. Mindeközben szigorú szabályok rögzítik a nyilvános adatok megismerhetőségét, a személyes, illetve védett adatok védelmét — állítja a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium közleménye.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.