A szakértő szerint a Facebook gyors növekedése miatt, számos magyar vállalat abba a hibába esett, hogy céges kommunikációját nagy mértékben, esetleg kizárólag a közösségi média ingyenes üzleti szolgáltatásaira alapozta. Hozzátette: a magyar cégek többsége ugyanakkor rosszul viseli, hogy a Facebook, 2012-es tőzsdére lépését követően, mint ingyenes közösségi média marketing eszköz megszűnt, így a cégek számára a követők 80-95 százaléka csak egy bizonyos összegért cserébe elérhető. Az „ingyenes illúzió” összeomlása ellenére a Facebook népszerűsége egyelőre töretlen, Magyarországon jelenleg 4,8 millió felhasználója van, amelyből az aktív látogatók száma 3,9 millió. A cégek többsége alternatív megoldások helyett egyelőre vagy elfogadta a költségnövekedést, vagy árat emelt, és ezt a fogyasztókkal fizettette meg – jelentette ki a szakember az MTI beszámolója szerint.