Feketelistákon a problémás influencerek

influenszerA hazai influencerpiacról készült reprezentatív b2c- és a szakértői mélyinterjúkon alapuló b2b kutatás.

Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket? Ezekre a kérdésekre kereste a választ az IAB Hungary megbízásából az Inspira Research.

A hazai influencermarketing-költés mérési módszerének kidolgozását követően az IAB Hungary felkérésére az Inspira Research egy minden eddiginél átfogóbb kutatást készített az influencerpiacról. Így ma már nemcsak azt lehet tudni, mennyit költöttek a cégek influencer marketingre, de azt is, hogy Magyarországon milyen mutatószámok kapcsolhatók az ilyen együttműködésben megjelenő tartalmakhoz és a különböző piaci szereplőkhöz, beleértve az internethasználókat is. A hazai influencertartalom-fogyasztási szokásokat feltérképező reprezentatív b2c felmérés és a piaci szakértőkkel készített mélyinterjúkon alapuló b2b kutatás elemzését az Influencer Insight Hungary 2024 digitális kiadvány tartalmazza.

A kutatás főbb megállapításai

  • Hazánkban az influencer szó jelentését a 15 év feletti internetezők 86 százaléka ismeri, a 43%-a pedig rendszeresen követ legalább egy hazai influencert.
  • A piac túljutott a kezdeti „ösztönös” fázison, a kampányok ma már alaposan kidolgozott stratégiák és folyamatok mentén működnek célcsoporttervezés és mérőszámok figyelembevételével.
  • Mára a piaci szereplők elvárásainak és a jogszabályoknak megfelelően kidolgozott keretrendszerben valósul meg a kampányok többsége.
  • Az influencer marketing ma már teljes értékű része egy cég kommunikációs mixének.
  • Az influencer ügynökségek szerint a KKV-szektorból érkező ügyfelek csak felületes információval rendelkeznek az influencer marketing céljával és lehetőségeivel kapcsolatban; az elvárásaik pedig gyakran túlzók.
  • A márkatulajdonosok szerint nehéz az influencerekkel közvetlen együttműködni, és mivel ez más kompetenciákat is igényel (tervezés és utóelemzés), az idő- és kapacitáshiány miatt a munkát inkább kiszervezik média- vagy influencer ügynökségekhez.
  • A piaci szereplők szerint az igazán kreatív, értékes tartalmat készítő, és egyben megbízható, hiteles véleményvezérből nagyon kevés van, a hazai piacon erős verseny zajlik a megszerzésükért.
  • Sok influencer nincs tisztában a jogi szabályozással – például azzal, hogy egyszerre nyújt tartalomgyártó- és hirdetési szolgáltatást, vagyis az influencer reklámszolgáltatónak és a reklám közzétevőjének is minősül. Ma már feketelisták is léteznek azokról az influencerekről, akikkel problémás az együttműködés és ezért kerülendők.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A legnépszerűbb kerti dekorációk, melyekkel igazán egyedi otthont teremthetünk

ked máj 21 , 2024
Napjainkban különösen kedvelt tevékenység a kert dekorálása, díszítgetése, hiszen ezáltal még különlegesebb környezetet hozhatunk létre, amely tükrözi a stílusunkat, jól harmonizál az udvarban található növényekkel, kültéri bútorokkal egyaránt. Ebben a cikkünkben összegyűjtjük a legnépszerűbb megoldásokat segítség gyanánt. A legkelendőbb kültéri elemek A kerti dekoráció jelenthet bohókás figurát, napelemes lámpát, kaspót, […]
deconline.hu

És még ez is...