Fantasztikus eredményre jutottak a Deloitte kutatói: nő a kereslet a digitális médiatartalmak iránt

MarioNő a kereslet a digitális médiatartalmak iránt: nemcsak az előfizetők, hanem az egy főre jutó szolgáltatások száma is fokozatos, globális szintű növekedést mutat, és ennek további emelkedése várható a következő években – derült ki a Deloitte globális kutatásából. Már nem csak a fiatalok, de az idősebb generáció is egyre komfortosabban mozog az online térben. Egyre több digitális tartalmat fogyaszt napi szinten, ezért a hagyományos televíziózás – bár valószínűleg még sokáig megmarad – fokozatosan veszíti el a szerepét. Az idősebbek azok, akik még elsősorban TV- és filmnézésre használják az online szolgáltatásokat, míg a fiatalabb generáció inkább zenehallgatásra, videójátékra, illetve közösségi média használatára veszi igénybe – írták. A kutatás szerint egyre magasabb a fizetési hajlandóság a prémium szolgáltatásokért, azon belül is főként a magas minőségű tartalmakat részesítik előnyben.

A fogyasztói kereslet mellett a kínálat is folyamatosan nő, számos hagyományosan technológiai (például Amazon, Apple), valamint telekommunikációs cég is egyre aktívabb tartalomgyártás, illetve videostreaming területén. A tartalom és a minőség fejlesztéséhez a jövőben várhatóan a stratégiai felvásárlásokra és fúziókra is sor kerülhet, ahogy az az AT&T esetében már ismert, amely a Time Warner eszközeit integrálta saját médiakínálatába 2018-ban, beleértve az HBO-t is – állítja Hosszu Gábor, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója. A kutatás szerint a kínálat növekedése miatt az előfizetők egyre könnyebben váltanak szolgáltatót. Az ehhez vezető leggyakoribb okok között az áremelkedést, a kedvenc tartalmuk eltávolítását, valamint egy versenytársnál megjelenő új tartalom felkerülését jelölték meg. A távozás azonban – különösen a fiatalabb generációhoz tartozók esetében – nem feltétlenül végleges, gyakran térnek vissza ugyanahhoz a szolgáltatóhoz, ha számukra érdekes tartalom jelenik meg ott.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A Waberer’s 30 darab tablettel ajándékozza meg ösztöndíjasait

pén dec 24 , 2021
A Waberer’s International Nyrt. és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ) 2007 óta működteti közös ösztöndíjprogramját, melynek keretében jelenleg harminc hátrányos helyzetű, de kitűnő tanuló diák kap havonta támogatást, tanéven kívül is. A cég egy-egy tabletet juttat el nekik az NGYSZ segítségével. A gyerekek a gyermekmentő szolgálaton keresztül pályázhatnak az ösztöndíjprogramba, […]
gyerek tablet

És még ez is...