A Facebook becslései szerint az Egyesült Államokban a tavalyi elnökválasztási kampány idején és után mintegy tízmillióan követték a gyaníthatóan oroszok által közzétett reklámanyagokat.
A napokban kiadott közleményében a médiaóriás figyelmeztetett: lehet, hogy egyelőre nem sikerült azonosítani a választásokat befolyásolni szándékozó valamennyi „rosszindulatú” anyagot. A hír érdekessége, hogy először fordul elő, hogy a közösségi portál számszerűsítve hozza nyilvánosságra a platformján közölt, a gyanú szerint oroszokhoz köthető reklámanyagok mennyiségét. A múlt hónapban a cég azt közölte: 470 „nem autentikus”, tehát nem valódi fiókot azonosított, ezeket feltételezhetően oroszok létesítették. A 470 fiók mintegy százezer dollár értékben vásárolt hirdetési helyet a platformon.
A Facebook vezetői hétfőn részletesen adatolva átadták a washingtoni kongresszusnak a valószínűsíthetően oroszok által közzétett mintegy 3000 reklámanyag teljes adatbázisát. Ezek között nem csupán olyanok szerepelnek, amelyek az amerikai választási folyamat idején kerültek a Facebookra, körülbelül ötven százalékukat már a választások után posztolták. „Reméljük, hogy együttműködésünk a kongresszussal, az iparági partnerekkel és a szakértőkkel segít majd távol tartani platformunktól a rosszindulatú szereplőket” – olvasható a Facebook közleményében.