Facebook: tízmillióan követték a vélhetően oroszok által fizetett posztokat

A Facebook becslései szerint az Egyesült Államokban a tavalyi elnökválasztási kampány idején és után mintegy tízmillióan követték a gyaníthatóan oroszok által közzétett reklámanyagokat.

A napokban kiadott közleményében a médiaóriás figyelmeztetett: lehet, hogy egyelőre nem sikerült azonosítani a választásokat befolyásolni szándékozó valamennyi “rosszindulatú” anyagot. A hír érdekessége, hogy először fordul elő, hogy a közösségi portál számszerűsítve hozza nyilvánosságra a platformján közölt, a gyanú szerint oroszokhoz köthető reklámanyagok mennyiségét. A múlt hónapban a cég azt közölte: 470 “nem autentikus”, tehát nem valódi fiókot azonosított, ezeket feltételezhetően oroszok létesítették. A 470 fiók mintegy százezer dollár értékben vásárolt hirdetési helyet a platformon.

A Facebook vezetői hétfőn részletesen adatolva átadták a washingtoni kongresszusnak a valószínűsíthetően oroszok által közzétett mintegy 3000 reklámanyag teljes adatbázisát. Ezek között nem csupán olyanok szerepelnek, amelyek az amerikai választási folyamat idején kerültek a Facebookra, körülbelül ötven százalékukat már a választások után posztolták. “Reméljük, hogy együttműködésünk a kongresszussal, az iparági partnerekkel és a szakértőkkel segít majd távol tartani platformunktól a rosszindulatú szereplőket” – olvasható a Facebook közleményében.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.