Facebook hirdetések – a tanulási fázis működése
A Facebook hirdetések világában lehet találkozni a tanulási fázis kifejezéssel. A cikkben annak járunk utána, hogy mire jó és hogyan működik, segítünk megérteni a folyamatot.
A tanulási fázis során a rendszer feltérképezi, hogy a hirdetéseket hogyan lehet a legjobban megjeleníteni. Gyakorlatilag ez az algoritmus finomhangolásának ideje, amely során a rendszer adatokat gyűjt a teljesítményről, és optimalizál, hogy a legjobb eredményeket tudja elérni. A Facebook hirdetések az online marketing fontos részét képezik, érdemes időt szánni a tanulási fázis megértésére.
A tanulási fázis
A Facebook hirdetés elindítását követően az algoritmus tesztelni és elemezni kezd. Folyamatosan gyűjti az adatokat, és az alapján dönti el, hogy kiknek és hol érdemes megjeleníteni azt. Figyelembe veszi a pozitív és a negatív visszajelzéseket, továbbá azt is, ha valaki átgörget a hirdetésen, vagy rákattint.
Az algoritmus célja, hogy növelje az eredményességet, a hatékonyságot maximalizálja, segít a minél több konverzió elérésében. A tanulási fázisban az algoritmus folyamatosan kutatja a lehető legjobb megjelenítési módot. Ebben az időszakban jellemzően magasabb a CPA, vagyis az eredményenkénti költség.
Azzal fontos tisztában lenni, hogy hirdetéssorozatok szintjén tanul az algoritmus. Szóval ha egy kampányon belül több van, akkor mindegyik esetében külön-külön zajlik a folyamat. Ebben az időszakban nem szabad új változatokat létrehozni vagy a meglévőket módosítani. Mindemellett arra is figyelni kell, hogy az egyes hirdetéssorozatok célcsoportjai között minimális legyen az átfedés, hogy ne versengjenek egymással.
Korlátozott tanulási fázis
A hirdetéssorozat akkor lép ki a tanulási fázisból, ha a teljesítmény stabilizálódik. Ehhez általában 30-50 optimalizálási eseményre, vagyis konverzióra van szükség. Ez általában egy hét alatt összegyűlik. Amennyiben nem szerez elegendő optimalizálási eseményt, hogy ki tudjon lépni a tanulási fázisból, akkor a hirdetésmegjelenítés oszlopban a korlátozott tanulási fázis felirat látható.
Ez a megjelölés azt jelenti, hogy a költségkeret felhasználása nem eredményes. A jelenlegi beállítások mellett a rendszer nem tudja optimalizálni a teljesítményt. Ez nem büntetés, hanem csak egy jelzés, hogy szükség van javításra, hibaelhárításra. A teljesítmény fokozása érdekében többféle módon lehet javítani a korlátozott tanulási fázis megjelölésű hirdetéssorozatot.
Mit érdemes módosítani?
A korlátozott tanulási fázis megjelölésű hirdetéssorozatok esetében célszerű bővíteni a célközönséget, növelni a költségkeretet, összevonni a hirdetéssorozatokat és a kampányokat, emelni a licitösszeget vagy a költségszabályozási értéket, valamint megváltoztatni az optimalizálási eseményt. Amennyiben a módosítást követően kivált 50 konverziót, akkor a korlátozott tanulási fázis helyett aktív lesz.