Ezt bámuljuk a kirakat helyett

shopA Cetelem Körkép adatai szerint egyre több időt töltünk internetes vásárlással. Az európai fogyasztók szokásait vizsgáló felmérés friss adatai szerint a magyarok 39 százaléka kevesebb időt szán áruházi vásárlásra, 43 százalékuk pedig arról számolt be, hogy több időt töltött online vásárlással, mint öt évvel ezelőtt. Egyre többen virtuálisan „shoppingolnak”, a magyarok 67 százaléka kikapcsolódásként kirakatok helyett webáruházak ajánlatait nézegeti konkrét vásárlási szándék nélkül. A nézelődés folyamán egyre tájékozottabbak leszünk a lehetőségeket illetően, és sok esetben ez alapján kivárunk a vásárlással, várunk az akciós ajánlatokra, vagy éppen a kedvezményekre, s ha szembejön a lehetőség, élünk vele.

Az internet és a mobiltelefonos technológiák kulcsfontosságúvá váltak a vásárlásaink szempontjából, online tájékozódunk, böngészünk, és egyre többen használjuk az ár- és szolgáltatást összehasonlító oldalakat is. Már nemcsak a termékeket, de a bankszámla szolgáltatásokat és a hiteleket is ezeken az oldalakon választjuk ki. Az online hitel összehasonlító oldalak az elmúlt öt évben jelentek meg, azóta egyre népszerűbbek a felhasználók körében. Míg 2013-ban a Cetelemonline személyi kölcsön igénylők három százaléka, az elmúlt egy évben már húsz százalékuk ilyen oldalakról érkezett.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.