EY: nő az igény az online banki szolgáltatásokra

Nő az igény az online banki szolgáltatásokra, a magyarok 78 százaléka egyre ritkábban keresi fel a bankját személyesen – állítja az EY. A társaság elemzése szerint a magyar lakosság fele inkább kezeli interneten pénzügyeit, mint személyesen. A magyar válaszadók azonban egyelőre a régiós átlagnál kevésbé bíznak a fiókhálózattal nem rendelkező pénzintézetekben, és csak akkor váltanának alternatív szolgáltatókra, ha azok számukra megfelelő terméket kínálnának. Ilyen esetben 35 százalékuk leginkább technológiai, 26 százalékuk e-kereskedelmi céget választana. A kutatás szerint a magyar lakosság kétharmada egyelőre elkötelezett választott bankja mellett. Leginkább a pénzüket, valamint a személyes és financiális adataikat érzik biztonságban a pénzintézeteknél. Tízből kilenc válaszadó ezért a jövőben is ajánlaná bankját ismerőseinek.

A megkérdezettek – Magyarországon és a régióban is – egyelőre azért nem váltanak alternatív online pénzügyi szolgáltatóra, mert a váltás folyamatát túl bonyolultnak érzik, emellett az a véleményük, hogy az olyan komplex termékekhez, mint például a jelzáloghitel, hagyományos bankra van szükség – mondta Demeter Ákos, az EY tanácsadási üzletágának partnere. A jövőben ez a trend megváltozhat, hiszen a magyarok többsége szerint a következő években eljön az az idő, amikor már nem lesz szükség a hagyományos bankok szolgáltatásaira.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

4iG: Jászai az új főrészvényes

sze jún 19 , 2019
Átalakult a 4iG tulajdonosi szerkezete, miután Jászai Gellért lett az informatikai társaság új főrészvényese. A 4iG közleménye szerint az elnök-vezérigazgató tőzsdén kívüli ügyletekkel, a Mészáros Lőrinccel kötött megállapodás eredményeként szerzett irányító befolyást. A tranzakciósorozat első lépéseként Jászai megvásárolta a Konzum PE Magántőkealaptól a 4iG részvények 22,57 százalékát birtokló KZF Vagyonkezelő […]
Jászai Gellért 4iG