A brüsszeli jelentés kiemelte azt is, hogy az online platformoknak különös felelősségük van a dezinformáció kezelése terén. A Facebook, a Google és a Twitter már némi előrehaladást ért el a hamis hírek visszaszorítását célzó gyakorlati kódexnek köszönhetően. A beszámoló szerint valamennyi platform haladást ért el a politikai hirdetések átláthatósága terén. A Facebook már lépéseket tett a témafókuszú hirdetések átláthatóságának biztosítása érdekében, a Google-nak és a Twitternek ugyanakkor még be kell hoznia az e téren meglévő lemaradását. A Google, a Facebook és a Twitter arról számolt be, hogy hatékonyabbá tették a reklámelhelyezések ellenőrzését annak érdekében, hogy korlátozzák a rossz szándékkal folytatott „klikkvadász-gyakorlatokat”, illetve csökkentsék a hamis információt terjesztők reklámbevételeit. Nem sikerült azonban kielégítő haladást elérni a reklámoknak helyet biztosító weboldalak átláthatóságának és megbízhatóságának növelésére szolgáló eszközök kifejlesztése terén – írták.