EU: digitális készségekben súlyos a lemaradás

Az innováció és a digitális készségek fejlesztése terén az eddiginél több erőfeszítést tart szükségesnek az Európai Bizottság az iskolai és az egyetemi oktatás terén – derül ki az uniós javaslattevő-végrehajtó intézmény “Megnyíló oktatás” című, szerdán ismertetett kezdeményezéséből. A brüsszeli közleményben ismertetett uniós statisztikai adatok szerint a kilenc évesnél fiatalabb tanulók több mint 60 százaléka még ma sem találkozik az iskolai oktatás keretében digitális oktatási eszközökkel. Az uniós országok diákjainak 50–80 százaléka soha nem használ digitális tankönyvet, gyakorló szoftvereket, interneten nézhető, illetve letölthető tananyagokat, szimulációs vagy oktató játékokat. Az alap- és középfokú képzésben dolgozó tanárok többsége saját bevallása szerint “nem mozog magabiztosan” a digitális világban, nem tudja hatékonyan tanítani a digitális készségeket — írja az MTI.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Vodafone: angyalbőrben

pén szept 27 , 2013
A hagyományos, fenntartható életmód népszerűsítése, a jelnyelv széles körű megismertetése és a mélyszegénységben élő gyermekek tanulásának támogatása a Vodafone három új “főállású angyalának” missziója. A három idei angyalt – Lipcseiné Takács Nórát, Weisz Fannit és Lencse Mátét – 120 pályázó közül, mintegy 20 ezer Facebook-szavazat alapján, állásinterjúk során választotta ki […]

Friss, ropogós