Az innováció és a digitális készségek fejlesztése terén az eddiginél több erőfeszítést tart szükségesnek az Európai Bizottság az iskolai és az egyetemi oktatás terén – derül ki az uniós javaslattevő-végrehajtó intézmény „Megnyíló oktatás” című, szerdán ismertetett kezdeményezéséből. A brüsszeli közleményben ismertetett uniós statisztikai adatok szerint a kilenc évesnél fiatalabb tanulók több mint 60 százaléka még ma sem találkozik az iskolai oktatás keretében digitális oktatási eszközökkel. Az uniós országok diákjainak 50–80 százaléka soha nem használ digitális tankönyvet, gyakorló szoftvereket, interneten nézhető, illetve letölthető tananyagokat, szimulációs vagy oktató játékokat. Az alap- és középfokú képzésben dolgozó tanárok többsége saját bevallása szerint „nem mozog magabiztosan” a digitális világban, nem tudja hatékonyan tanítani a digitális készségeket — írja az MTI.
És még ez is...
-
2015. március 30.
A legjobb diákok Csehországban tanulnak tovább
-
2019. november 11.
Digitális játékpedagógiai stúdiót adtak át a győri egyetemen
-
2016. május 14.
Intel ISEF: Bálint Karola különdíjas
-
2013. február 28.
Mi lesz a brit gyerekekkel?
-
2014. november 6.
ECDL-dzsembori volt Budapesten