mínuszos.hu

Ericsson: ilyen lesz a jövő, a közeljövő I.

mezga-kobukiKözeledik az év vége és az Ericsson ConsumerLab negyedik éves trend-jelentésében már most bemutatja a jövő év és általában a közeljövőt jellemző legfontosabb új fogyasztói trendeket. A jelentésből kitűnik, hogy az okostelefonok korábban elképzelhetetlen hatással vannak a társadalom jelentős részére. A fogyasztók újabb és újabb alkalmazásokat próbálnak ki és azokat tartják meg, amelyekről úgy gondolják, hogy javítják, gazdagítják, sőt akár meghosszabbítják az életüket. Mindez olyan gyors ütemben zajlik, hogy észre sem vesszük, hogy beállítódásaink és viselkedésünk minden korábbinál gyorsabban változik. A nemrég még elképzelhetetlennek tűnő termékek és szolgáltatások manapság gyorsan terjednek a fogyasztói piacon. Öt évvel 2020 előtt a jövő közelebbinek tűnik, mint valaha. 2015-ben és az azt követő időszakban az alábbi tízenegy fogyasztói trend várható:

1. A jövő a streamingé. A médiafelhasználói szokások nemzetközi szinten egyre inkább egységesülnek. A nézők az egyszerűen használható on-demand szolgáltatásokat részesítik előnyben, ahol a videó tartalmak különféle platformokon hozzáférhetők. 2015 történelmi év lesz, mivel előreláthatóan ez lesz az első olyan év, amikor többen néznek majd heti rendszerességgel streamelt videót, mint hagyományos sugárzású televíziós adást.

2. Intelligens otthonok. A fogyasztók élénken érdeklődnek a szenzoros háztartási berendezések iránt, amelyek figyelemmel kísérik a víz- és áramfogyasztást vagy éppen a családtagok érkezését és távozását.

3. Gondolatátvitel. Folyamatosan jelennek meg a kommunikáció új formái, amelyek új utakat nyitnak az ismerősökkel és családtagokkal való kapcsolattartásban. Számos okostelefon-tulajdonos vágyik olyan hordható eszközre, amely lehetővé teszi a gondolatok révén történő kommunikációt – és sokan úgy vélik, hogy 2020-ra ez már bevett módja lesz a kommunikációnak.

Exit mobile version