Érdekes új megoldás az IBM-től a személyes adatok védelmére


Mind több online szolgáltatás követeli meg valamely személyes adat – név, lakcím, esetleg bankkártyaszám – megadását, ezek azonban könnyen rossz kezekbe is kerülhetnek. Az IBM kutatói Identity Mixer néven olyan felhőmegoldást dolgoztak ki, amelynek az a célja, hogy a felhasználók személyes adatai az online szolgáltatások használatakor ne kerüljenek illetéktelen kezekbe. A hiteles adatokat ennek érdekében a rendszer titkosítja, lehetővé téve, hogy az ügyfél mindig csak annyit osszon meg magáról egy harmadik féllel, amennyi feltétlenül szükséges.

Előfordulhat például, hogy egy videostreaming szolgáltatás csak életkori és földrajzi korlátozással vehető igénybe, ilyenkor a felhasználónak pontos születési dátumát és lakcímét is meg kell adnia. Mindezek a szükségesnél már önmagukban jóval szélesebb adatkört jelentenek. Az Identity Mixer ebben az esetben azonban csak annyit igazol vissza a szolgáltató felé – pontos dátum nélkül –, hogy az adott egyén már betöltötte a minimális életkort, illetve nem részletezve jelzi, hogy tartózkodási helye megfelel-e a kívánt régiónak. Ha pedig bankkártyával vásárolna filmet az ügyfél, a szolgáltató csak annyit nyerhetne ki a központi felhőből, hogy a plasztik érvényes és a bank elfogadta-e a tranzakciót – a kártyaszám és a lejárati dátum nem kerülne a szervereire. Az adatbázisban így csak az „igen” kerül a felhasználó neve mellé, a valódi személyes adatokat pedig a biztonságos felhő tartalmazza. Ezek akkor sem kerülhetnek illetéktelenekhez, ha például a regisztrációt kérő portál szerverét feltörik.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Meg fogsz döbbenni: a világ informatikája számokban XX.

sze febr 11 , 2015
ShareTweetPinShare A Gartner előrejelzései szerint az ilyen jellegű, nyílt forráskódú tárhelymegoldások iránti kereslet egyre nagyobb a szervezetek körében, így 2018-ra várhatóan 20 százalékos piaci részesedésre tesznek szert. Az Infocenter kutatócég azt jósolja, hogy az elkövetkező három évben közel három százalékkal növekszik a dokumentumkezelési piac és ezen belül az irodai szegmensben […]

És még ez is...