A tájékoztatás szerint a tavalyi karácsonyi szezonban százezerrel kevesebben, nyolcszázezren voltak, akik késve kapták meg csomagjukat, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor a tavalyelőtti karácsonyi időszakhoz képest a késés ideje mérséklődött: a 2017-es karácsonyi időszakban átlagosan négy napot, egy évvel korábban átlagosan öt napot késtek a csomagok, de 13 százalékuk (egy évvel korábban 12 százalékuk) csomagja még január első hetében sem érkezett meg.
A kutatásból kiderült, hogy míg 2016-ban 2,1 millióan használták a fekete péntek (black friday) nyújtotta kedvezményeket, addig tavaly csupán 1,7 millió magyar internetező vásárolt az akcióban részt vevő üzletekben és webáruházakban. Az előzetes becslés szerint a forgalom akár 120 milliárd forintot is hozhatott volna, ezzel szemben ennek csupán fele valósulhatott meg.