EMEA: a pénzügyi vezetők valamit nem jól csinálnak

konyveloEgy, az Oracle által támogatott kutatás szerint az EMEA régió pénzügyi vezetőinek (CFO) újra kell gondolniuk vállalataik állapotának felmérését a digitális korszakban. A tanulmány szerint a vállalatok értékeinek nagy része nem kézzel fogható forrásokból származik, mint a fogyasztói hangulat és a márka. Néhány megkérdezett gazdasági szakértő úgy nyilatkozott, hogy hozzáférnek a vállalkozások kritikus elemeinek méréshez és monitorozásához szükséges megfelelő adatokhoz, azonban ezeknek csak a 16 százalékát adta a fogyasztói hangulat. A jelentés szerint a nem kézzel fogható források üzleti értékének a különböző teljesítménymutató rendszereken keresztül mérése egyre fontosabb lesz, ahogy a digitális üzleti modellek terjednek.

Az immateriális források fontossága növekedett az elmúlt években, és manapság nyolcvan százalékát adja az S&P 500 Indexben szereplő vállalatok értékének. A felmérés válaszadói úgy gondolják, hogy a vállalati értékeket leginkább a fogyasztói elégedettség (75 százalék), az üzleti folyamatok minősége (62 százalék), és az ügyfelekkel való kapcsolat (62 százalék) generálják. A felmérés azt is kimutatta, hogy az EMEA régió gazdasági szakemberei nehézségekbe ütköznek az immateriális forrásokhoz kapcsolódó adatok hozzáférése és elemzése során. Például csak a válaszadók 16 százaléka képes összegyűjteni és elemezni a fogyasztói hangulat adatait, és ugyanennyien férnek hozzá a márkát befolyásoló adatokhoz. Az üzleti folyamatok minőségét a válaszadók csupán 29 százaléka tudja mérni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.