mínuszos.hu

Első nekifutásra húsz százalékot hasítana ki a magyar piacból a Xiaomi

Az első ötkamerás okostelefon premierjével debütál a Xiaomi magyarországi country menedzsere. A posztot idén ősztől betöltő Wagner Tibort a kínai márka itteni terveiről kérdezte a Digitrendi.hu.

Az interjúból kiderül, hogy a Xiaomi három éve jött Európába, a cég közép-kelet-európai térségen belül Varsóban állította fel a régiós központját. Magyarországon első körben egy kínai menedzser kezdte meg a márka itteni jelenlétének a megalapozását. Először a disztribúciót építette fel, aztán igyekezett felvenni a kapcsolatot a helyi mobilszolgáltatókkal is, ami első körben egy ideig a Telenorral, majd később a Magyar Telekommal is megvalósult. Magyarországon jelenleg három nagykereskedő partnere van a cégnek: az Ingram, a Wayteq és a Mystical. Szeptember óta az operátori kör kiegészült a Vodafone-nal és ismét feléledt a Telenorral. A tervek szerint az év végéig mindhárom operátor kínálatában ott lesznek a Xiaomi termékek.

Wagner elkezdett a kiskereskedelmi piacon is dolgozni, ahol a Xiaomi marketing terveinek a magyarországi bevezetését, a termékbevezetések koordinációját egyezteti a nagy láncokkal és az online áruházakkal is. Azt várja ezektől a lépésektől, hogy stabilizálja a kínai márka jelenlétét. Elindult a márkaépítés is. Wagner a hazai képviselet terveit firtató kérdésre azt válaszoltaa, hogy a legutóbbi mérések szerint a nem operátori piacon a harmadik a Xiaomi, 18 százalékos részesedéssel. A cél, hogy a jövő év végére a teljes magyar piacon – beleértve az operátorit is – húsz százalék fölé tornásszuk a Xiaomi részesedését. Jövő év első félévben több 5G-s készülék is megjelenik majd a kínálatban, ha sikerül megállapodniuk a hazai szolgáltatókkal — írja a digitrendi.hu.

Exit mobile version