Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahová a fogyasztók regisztrálhatnak, és lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, elkerülve a bírósági eljárást. A platformon lehetőség van arra, hogy elektronikus űrlap vázlatát a fogyasztó elmentse, és később vissza tud lépni, illetve tudja szerkeszteni az űrlapot, mielőtt elküldené. Persze, mielőtt igénybe veszed az online vitarendezési platformot elsőként mindenképpen meg kell próbálni közvetlenül a kereskedővel rendezni a vitás kérdést, mivel az alternatív vitarendezési fórumok ezt előzetes eljárási feltételként szabhatják, amelyet a fogyasztónak valahogy bizonyítania is kell tudni, hogy ezt megtette. (Online viták esetén kézenfekvő az e-mail-t választani a kereskedővel való kapcsolattartásra.) A Budapesti Békéltető Testület eljárásában szerepel ez az előzetes feltétel, más tagállam alternatív vitarendezési fórumainak eljárási szabályairól pedig az ország online vitarendezési kapcsolattartó pontjainál lehet érdeklődni.
Next Post
Áttörés lesz a dolgok internetében: 2016 legfontosabb távközlési trendjei VI.
hét febr 8 , 2016
És még ez is...
-
2016. szeptember 15.
Mobilinternetre még nem, sms-re már nem költünk
-
2014. október 10.
Jó negyedévet zárt a HTC
-
2016. február 10.
Mobil távlatok és a krém: jön a Evolution & Mobile Hungary konferancia
-
2013. október 31.
Itt a Telenor Mobiliroda
-
2014. február 7.
Az amerikai újságírók az e-mailt kedvelik