Elkészült az elektronikus anyakönyvezés bevezetéséhez szükséges kormányrendelet tervezete. A dokumentumot a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) szerdán tette közzé a kormány honlapján. A jogszabálytervezet az elektronikus anyakönyvi nyilvántartást működtető központi nyilvántartó szervnek a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalát (KEKKH) jelöli ki, ezért kiegészíti a hivatal létrehozásáról, feladatairól és hatásköréről szóló kormányrendeletet. A KIM azt írta: az anyakönyvezéshez szükséges képesítési feltételekről szóló kormányrendelet célja az anyakönyvezéshez szükséges képesítési feltételek egyértelmű meghatározása és az elektronikus anyakönyvi nyilvántartást működtető központi nyilvántartó szerv kijelölése, ezáltal az elektronikus anyakönyvezés jogi feltételeinek biztosítása. A jogszabály elfogadása esetén július elsején lépne hatályba — írja az MTI.
És még ez is...
-
2015. szeptember 23.
Mio: a jövő a térkép nélküli GPS-eké
-
2015. június 11.
Ilyen a hálózatba kapcsolt buszmegálló
-
2018. április 22.
Handó: jelentős változást hoz a beszédleíró program a bíróságokon
-
2012. december 16.
Nem is „csúnya” szó a transzpromó
-
2019. július 25.
Drónszabályozó technológiát tett ingyenesen használhatóvá a Vodafone