Egyre többen tévéznek digitálisan

smartvFebruárban nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma — áll az NMHH gyorsjelentésében. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók 2014. február végén 3,058 millió előfizetést tartottak nyilván. Februárban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 67,7 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat. A digitális előfizetéseken belül februárban 1 019 ezerről 1 029 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 918 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 122 ezer előfizetője volt a hónap végén. A szolgáltatók adatai szerint, 33,4 százalékról 33,7 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése kis mértékben csökkent, februárban 34 százalékon áll, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya ebben a hónapban kis csökkenés után 32,3 százalék.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,2 százalék, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 24 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,9 százalék volt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.