Egyre többen dőlnek be a túlfizetéses csalásnak

Az elmúlt fél évben új internetes átverés szedi áldozatait, amely elsősorban a hazai, elsősorban az online szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásokat célozza meg — olvasható a usernet.hu blogjában.

Az átverést „túlfizetéses” átverésnek nevezik, lényege, hogy a csaló felveszi a kapcsolatot a vállalkozással és árajánlatot kér, majd az ajánlatot elfogadva a megegyezett előlegnél magasabb összeget fizet bankkártyás fizetéssel. Ezután a csaló(k) elnézést kérnek az önhibájukból elkövetett túlfizetés miatt, és megkérik az áldozataikat, hogy a kifizetett többletköltséget térítsék vissza a részükre, vagy egy harmadik fél részére. Innen adódik a másik elnevezése a csalásnak: harmadik félnek történő fizetési csalás. Ennél a lépésnél történik meg a konkrét csalás, itt károsítják meg a gyanútlan vállalkozásokat. Mivel a csalók lopott bankkártya adatokkal fizettek a vállalkozásnak, a bankkártya valós tulajdonosa jelzi a bankjának, hogy megkárosították és a tranzakciót visszavonják és visszafordítják, vagyis a teljes fizetett összeg eltűnik a számládról, mintha a tranzakció meg sem történt volna. Azonban a vállalkozó már elutalta a vélelmezett túlfizetést a bűnözőknek.

Az átverések feltérképezésére szakosodott Scamwatch statisztikái szerint a túlfizetéses átverések száma (a világban):
• 2017-ben 1815 eset volt, 359 ezer dollár (~113 millió forint) kárt okozva,
• 2018-ban 1928 eset volt, 740 ezer dollár (~231 millió forint) kárt okozva,
• 2019-ben 1794 eset volt, 1,1 milliárd dollár (~344 millió forint) feletti kárt okozva.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.