Újabb hat intézmény csatlakozott a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez (efer), amely 2014-ben mintegy 1,1 millió fizetési műveletet bonyolított le, több mint kétmillió egyedi ügyben – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az MTI-vel. Idén március 31-ig a Lechner Lajos Tudásközpont, a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, az Országos Tisztiorvosi Hivatal, az Országos Kémiai Biztonsági Intézet és az Országos „Fréderic Joliot-Curie” Sugárbiológiai és Sugáregészségügyi Kutatóintézet került be a rendszerbe.
Az intézmények csatlakozásával bővül az elektronikusan intézhető ügytípusok köre, kényelmesebbé válik az igazgatási szolgáltatási díjak és illetékek befizetése, például egyes kereskedelmi engedélyezési eljárásokban, s így akár turista állami horgászjegy is váltható. A szaktárca szerint az eferrel javul a közigazgatási szolgáltatások színvonala, csökken az ügyintézés ideje az állampolgárok és a gazdálkodó szervezetek számára, valamint jelentős költségeket takarítanak meg.