Egyre több pénzébe kerül az ügyfeleknek a pénzügyi szolgáltatók internetes bűnözés elleni védekezése

Az internetes támadások megfékezésének és kezelésének költsége a pénzügyi szolgáltatóknál a legmagasabb, és várhatóan tovább növekednek – derül ki az Accenture jelentéséből.

A jelentésből kiderül, hogy a pénzügyi szolgáltatóknál az internetes bűnözés miatt évente, globálisan felmerülő átlagköltség mára eléri a 18,5 millió dollárt. A vizsgálatban szereplő iparágak között itt található a legmagasabb érték, több mint negyven százalékkal magasabb, mint az egy vállalatra vetített össziparági átlag (13 millió dollár). Az elemzés az incidensek közvetlen költségeivel foglalkozik, nem veszi figyelembe a következmények elhárításának hosszabb távú terheit – olvasható. A jelentés szerint a pénzügyi szektorban az ártó szándékú belső támadások okozzák a legmagasabb – támadásonként 243 ezer dolláros – költséget, és ezek következményeinek felszámolása tart a leghosszabb ideig, átlagosan 55,1 napig. A cégek mindössze egyharmada – 34 százalék – veti be az automatizációt, a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást az internetes fenyegetések elleni harcban. “Ez különösen azért lehangoló, mert teljes körű alkalmazásuk esetén épp ezek a technológiák biztosíthatnák a legnagyobb költségmegtakarítást a vállalati biztonság terén” – fogalmaztak. Továbbá – mint írták – a cégek mindössze 24 százaléka alkalmazza kiterjedten az internetes analitikát és a felhasználói viselkedéselemzést, miközben ezzel is hasonlóan eredményes megtakarítást érhetnének el.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.