Az online áruházaknál elérhető szállítási, kézbesítési módok között a leggyakoribb a futárszolgálatos kézbesítés (82 százalék) és a személyes átvételi lehetőség (69 százalék) – derül ki az eNET napokban közzétett éves felméréséből. Az online vásárlások értéke alapján a leggyakrabban igénybe vett szállítási mód a futárszolgálat és a személyes átvétel. Főként a nagy áruházak körében évek óta fokozatosan növekszik a személyes átvétel aránya, ezen belül is a partner üzletben való átvétel hányada. Ez utóbbi mutatja, hogy az interneten termékeket vásárlók számára kedvelt termék átvételi megoldás lett az elmúlt két évben a lakhelyhez közeli átadási pontokon való csomagfelvétel (Pick Pack Pont és PostaPont). A vásárlások átlagos értéke 7 500 forint körül alakult az összes vásárlást figyelembe véve. A vásárlások értékét tekintve az online vásárlók által leggyakrabban használt fizetési mód az utánvét, amelynek csak elenyésző részét adja a postai utánvét. A nagy áruházak körében ugyanakkor évek óta fokozatosan növekszik a bolti átvétel aránya, ezen belül is a bankkártyával fizetők hányada. Az internetes termékvásárlás során bankkártyával történő fizetés aránya még mindig csak öt százalék körüli, de értékében nő. A mikrofizetési, a mobilfizetési és az egyéb megoldások használati aránya egyelőre marginális.
És még ez is...
-
2014. augusztus 27.
Az IBM, ahol tud segít
-
2014. június 10.
Lefokozták a Lealkudtuk.hut
-
2018. május 8.
A Hiventures az élbolya játszotta magát
-
2016. április 2.
A jó vezető látja a jövőt: a siker receptje IV.
-
2017. május 5.
76 millió forintra bírságolta az Infineont a GVH
-
2014. április 22.
Havi 1,4 millióan szavaznak a PS4-re