Egyre nagyobb kihívást jelent a vállalatoknak az it-biztonság

A biztonsági incidensek ugrásszerű növekedése és a szigorodó törvényi szabályozások miatt egyre komolyabb erőforrásokat kötnek le az informatikai biztonsággal kapcsolatos tennivalók egy vállalat életében.

A növekvő számú célzott kibertámadás, vagy az, hogy az email-üzenetek 65 százaléka spam, és ezek közel tíz százaléka rosszindulatú, sok esetben okoz ügyfél- és üzletvesztést is. Az it-biztonsággal kapcsolatos feladatok kiszervezése első ránézésre nehéz döntésnek tűnik, de a gyakorlat azt mutatja, hogy minden más megoldás sokkal idő- és költségigényesebb. A hackertámadások száma az elmúlt öt évben megháromszorozódott, az ilyen jellegű incidensek mára meghaladják a napi egymillió esetet, és ezek csupán a felderített támadások. Az ezzel kapcsolatos problémák kiküszöbölése speciális szakértelmet és folyamatos, 24 órás odafigyelést igényel, amely egyre komolyodó terheket ró a vállalatokra, figyelembe véve, hogy it-biztonsági szakembereket is egyre nehezebben tudnak szerződtetni.

„Az informatikai biztonság fenntartása egy rendkívül bonyolult, folyamatos fejlesztéseket és állandó ellenőrzést igénylő tevékenység. Nem véletlenül, hiszen ma már ezen a fronton érkezik a legtöbb támadás egy vállalat ellen. Ezen a rendkívül érzékeny, nagyfokú megbízhatóságot igénylő piacon vezettünk be újabb, hatékonyabb szolgáltatásokat, amelyhez kapcsolódóan fontosnak tartjuk az érintettek edukálását is, szakembereink segítségével. Ennek fókuszában nagy jelentőséget kap a megelőzés, valamint az azonnali beavatkozásra való készség fejlesztése is, amelyet azért is nehéz házon belül megoldania egy társaságnak, mert a vállalatok egyre nagyobb arányban alkalmaznak olyan online és digitális eszközöket, amelyek hasznosságuk mellett még inkább növelik egy rendszer sebezhetőségét” – nyilatkozta Javorniczky Áron, az Invitech Solutions és az Invitel Csoport operatív vezérigazgató-helyettese.

Az Invitech Solutions most olyan komplex megoldásokat nyújtó Intelligens Biztonsági Szolgáltatásokkal jelentkezett a vállalatok számára, amelyek az adatok gyűjtése és kezelése mellett, rendkívül gyors beavatkozást tesznek lehetővé szükség esetén. Ezek segítségével szakképzett és tapasztalt it-biztonsági csapat koordinálja a rendszereket, folyamatosan figyeli és kezeli a riasztásokat. A társaság it-biztonsági szolgáltatásainak helyszínéül szolgáló Security Operation Center (SOC) egyaránt épít a hálózatos és a szerver-specialista szakemberek tapasztalatára és szaktudására is. A társaság szolgáltatásai lehetőséget biztosítanak az adatok közötti korrelációk megvilágítására, amely alapján a SOC munkatársai előre meg tudják határozni a rendszerben várható informatikai rést és kockázatot. Ezeket mérlegelve készülhetnek fel azok várható hatásainak megelőzésére, kezelésére. Az erre specializálódott csoport nem csak a napi működésből keletkezett logokat, hanem a piacé és szakmai trendeket is folyamatosan figyeli, hogy mindig felkészült legyen az aktuális fenyegetésekkel szemben. Különösen fontos ez most, amikor az elmúlt hetekben tapasztalható zsarolóvírus-támadás következtében – amelyben egyébként az Invitech Solutions által üzemeltetett, annak telephelyein és ügyfeleinél elhelyezett szerverek a folyamatos felügyelet eredményeként nem voltak érintettek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Felemás negyedévet zárt a Lenovo

szo máj 27 , 2017
ShareTweetPinShareA Lenovo forgalma emelkedett, nyeresége pedig csökkent a vállalat 2016/17-es pénzügyi éve negyedik negyedévében éves összehasonlításban – derül ki a vállalat jelentéséből. A kínai társaság a márciussal záródó pénzügyi évének negyedik negyedévében 9,6 milliárd dollár, az előző évinél 4,9 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 107 millió dollár nettó nyereséget ért el, […]
IBM Thinkpad laptop

És még ez is...