A globális nagyvállalatok minden eddiginél nagyobb arányban tartják kulcsfontosságúnak az innovációt a sikerhez, de az innovációra felkészült vállalatok aránya 2022-höz képest jelentősen csökkent.
A Boston Consulting Group (BCG) 18. alkalommal közzétett innovációs tanulmánya jelentős ellentmondásokat tárt fel. Miközben a megkérdezett ezer felső vezető 83 százaléka sorolta az innovációt vállalata három legfontosabb prioritása közé, csak három százalék minősült a BCG tanácsadó szempontjai alapján „innovációra késznek” szemben a 2022-es húsz százalékkal. A 17 százalékpontos visszaesés oka, hogy a világjárvány és a gazdasági kilengések miatt a felső vezetők a rövid távú agilitásra és a költségek kezelésére helyezték a hangsúlyt — idézte a közlemény Juhász Lászlót, a BCG budapesti irodájának ügyvezető igazgatóját és szenior partnerét.
A felmérés szerint az innovációért felelős vállalati egységek előtt álló legnagyobb kihívásként (52 százalék) a nem egyértelmű, vagy túl széleskörű stratégiát jelölték meg. Az innovációért felelős vezetők 47 százaléka a magasabb kamatokat, 44 százaléka pedig a munkaerőhöz való hozzáférést nevezte meg kihívásként. Az amerikai központú globális stratégiai tanácsadó cég friss felmérése szerint a válaszadók mindössze harminc százaléka tervezi átalakítani innovációs stratégiáját, míg hetven százalékuk a folyamatok optimalizálására törekszik. A 2022-es felméréshez képest 37 százalékról tíz százalékra csökkent azoknak a vezetőknek az aránya, akik szerint vállalatuk hatásosan alkalmazza a mesterséges intelligenciát, ez az arány azonban az innovációra felkészült vállalatok körében jóval magasabb.