A Deloitte kutatása szerint, míg az Y-generáció az okostelefonok generációja, 2016-ban várhatóan a 18 és 24 év közöttiek alkotják majd a leginkább pc-párti korcsoportot. A 13 fejlett országban végzett kutatás szerint 2015-ben a 18 és 24 év közötti lakosok átlagosan 85 százaléka fért hozzá laptophoz. Kigyós Zsuzsa, a Deloitte Zrt. tanácsadás üzletágának igazgatója szerint ez az adat is azt támasztja alá, hogy a 18-24 évesek az okostelefont és a pc-t egymás kiegészítőinek és nem helyettesítőinek látják, ami részben az alacsonyabb költségnek tudható be, részben pedig a pc-k nagy képernyőinek, illetve a billentyűzettel, egérrel vagy touchpaddel könnyedén megoldható adatbevitelnek.
A társaság közleménye szerint a fejlett országok piacain az okostelefon-használók körülbelül 26 százaléka nem fog hagyományos telefonhívást kezdeményezni, inkább over-the-top üzenetküldő felületekkel (például WhatsApp, Line, Google Hangouts, Messenger), vagy hang- és videoátviteli szolgáltatásokkal váltják fel a hagyományos hanghívásokat. Várhatóan a mobileszköz-tulajdonosok csupán 0,3 százaléka fog 2016 végére mobilreklám-blokkolót alkalmazni. Ez az okostelefonokon és tableteken közzétett reklámok hetvenmilliárd dolláros piacának nagyságrendileg százmillió dolláros részét fogja veszélyeztetni.