Egyre kevésbé hiszünk az influenszereknek, a celebeknek, a politikusoknak

Az emberek többsége elégedetlen és kiábrándult a cégek által nyújtott vásárlói élmények miatt, derül ki az Oracle legújabb kutatásából. A felmérés szerint a vásárlók 43 százaléka elpártol azoktól a márkáktól, amelyek nem felelnek meg az elvárásaiknak, továbbá a márkákba vetett bizalom hiánya mellett egyre nehezebbé válik a vásárlói viselkedés befolyásolása. Az emberek többségének (82 százalék) már volt kiábrándító tapasztalata egy márkával kapcsolatban, és több mint háromnegyedük (78 százalék) találkozott már kifejezetten rossz ügyfélkiszolgálással. Amint egy márka alul teljesít, a vásárlók azonnal továbblépnek. A fogyasztók közel felével (43 százalék) történt már olyan rossz vásárlási élmény, ami miatt elpártoltak egy márkától. Több mint harmaduk (34 százalék) pedig azt állítja, hogy soha többé nem vásárolna olyan vállalattól, amely csak egyszer is csalódást okozott. A vásárlók 88 százaléka megosztja a negatív élményeket másokkal. Többségük a családnak és a barátoknak (59 százalék) számol be, míg 35 százalékuk közvetlenül felkeresi az adott céget, hogy esélyt adjon a kárpótlásra. Arra a kérdésre, hogy milyen egyéb szituációhoz hasonlítanák leginkább az ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos élményeiket, a válaszadók 18 százaléka a fogorvosi vizsgálatot említette, míg 13 százaléka a lábujja beütéséhez vagy egy kellemetlenül hosszú öleléshez hasonlította azt.

A felmérés rámutatott arra is, hogy a vállalatok egyre kevésbé képesek befolyásolni a vásárlói szokásokat, ahogy a fogyasztók egyre kevésbé hisznek az influenszereknek, a celebeknek, a politikusoknak vagy a technológiai forrásoknak, mint a közösségi média, a mobil hirdetések és a hangalapú szolgáltatások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.