Egyre divatosabbak a viselhető mobil eszközök

smartwatchAz amerikai International Data Corporation (IDC) számítástechnikai és távközlési piackutató vállalat felmérése szerint nagy növekedés előtt áll a viselhető mobil használati cikkek piaca, miután ezek az eszközök betörtek az életmód- és divatcikkek világába is. Az ilyen eszközök forgalma az idén meghaladhatja a 19 millió darabot, a tavalyinak több mint háromszorosát, majd az eladási szám 78,4 százalékos CAGR (Compounded Annual Growth Rate), átlagos éves növekedési ütem mellett 2018-ra 112 millióra emelkedhet. A növekedést elsősorban divatmárka nevek alatt értékesített, viszonylag egyszerű és alacsony árfekvésű, viselhető egyfunkciós készülékek vezetik majd. Olyanok, amelyek dedikált feladatukat általában okostelefonhoz, táblagéphez vagy személyi számítógéphez csatlakoztatva látják el, ilyen például a sportolás közben használatos teljesítmény- vagy pulzusmérő. Az IDC szerint a viselhető eszközök piaci áttörése már kész ténynek tekinthető, a kérdés már csak az, hogy pontosan mikorra várható, de a piackutató már 2016-ban erre számít. A piackutató szerint a Samsung a viselhető cikkek legmegbízhatóbb márkája, megelőzve sorrendben az Apple-t, a Sony-t és Google-t.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.